Svangerskapskontroll!

Milla92

Elsker forumet
Hei. Hvor har dere planer om å gå til svangerskapskontroll ? Jordmor eller lege? Offentlig eller privat? :)

Begge deler, offentlig:)

Tror det blir annenhver gang lege jordmor, fungert fint de andre gangene,offentlig. Privat UL i uke 8 og 12 :)

Kommer til å se an behovet, men tenker kun lege. Er min nr 3, brukt jordmor 2 ganger.

Jeg ringte for å få time hos jordmor på Helsestasjonen og fikk beskjed om at de ikke tok inn før i uke 23. Dermed blir det vel uansett lege fram til det :)

Begge deler. Funket fint sist gang :)

Bare jordmor

Jeg skal gå både til lege og jordmor. Annenhver gang, 1 gang i måneden.
Ble veldig godt tatt vare på i første graviditet og det ønsker jeg nå også.
Heller mange flere enn mange få...♡

Annenhver eller jordmor. Det funket fint sist gang.:) Skal på første legetime 9.september, og skal prøve å snike meg til tidlig ul, men regner med det blir privat. Jeg klarte virkelig ikke å innse at jeg skulle få barn før etter oul i uke 19+3. Var overbevist om at det var noe som kom til å være galt med babisen. Koste meg ikke på den ul heller, for jeg var så redd for at hun legen skulle finne noe galt. Bestemoren min fødte en baby med store misdannelser som var dødt. Tenk for et mareritt! Derfor ønsker jeg å dra på tidlig ul, slik at jeg ikke har kjent noen bevegelser og fått tid til å knyttet meg så alt for mye til barnet, i tilfelle det skulle være noe alvorlig galt.

Tok kontakt med helsestasjon for å bestille time med jordmor, fikk beskjed om at jeg matte ha time med legen først, og at jeg kunne få time med jordmor først I uke 10. Tror kanskje det er lagt opp til annen hver time med lege og jordmor?

hva er forskjellen? har det noe å si om jeg bare går til jordmor eller legge?

Har ikke så mye å si. Jordmor er mer spesialisert på gravide og har bedre tid og gidder høre på bekymringer og følelser :) legen har mere medisinsk kompetanse og kan skrive ut sykemelding og resepter og sånn.

I følge legen min bør man ihvertfall ta en tur til jordmor. Men jordmordekninga i Trondheim er ganske dårlig så ikke alle som får...

Altså med unntak av hvis man trengte lege pga ekstrem kvalme el liksom.

Back
Topp