Svangerskapskontroll

babylykke25

Betatt av forumet
Oktoberskatter 2014
hei. Når skal dere ha sv kontroll? Jeg er over 8 uker på vei og det så ut som det ble vanskelig med en kontroll pga ferier og sånn. Så håper på og få en inneskvisa time;)
 
Jeg har akkurat vært på ul, så da kan jeg vente med kontrollen til etter ferien. Skal 28.7, da er jeg rett over 12 uker :)
 
Jeg har ikke bestilt ennå jeg. Bør vel kanskje snart gjøre det med tanke på ferie. Er bare 5+1 ennå da
 
Jeg tenkte jeg skulle bestille når jeg er hjemme fra ferie, da er jeg 6+6 så får jeg kanskje time rundt uke 9-10?
 
Jeg har hatt første kontroll. Ikke bestilt noen ny time enda, men tipper det blir hos jordmor etter OUL.
 
Dere som har bestilt time til svangerskapskontroll. Hvordan bestemte dere om dere skulle ha dette hos jordmor eller lege? Er det noen fordeler eller ulemper med det ene eller det andre?

Jeg er også sykemeldt allerede, men har ingen erfaring med det å være sykemeldt. Legen kan jo kun skrive ut sykemelding 1 måned om gangen. Er derfor sykemeldt nå frem til 08.juli foreløpig - men den skal forlenges. Når må jeg be om time/evt ringe og be om forlengelse? Må dette være i boks flere dager før den går ut, eller hvordan løses dette? Hvis den må det - så blir den jo kortere enn 1 måned før den løper ut igjen? Kanskje litt rare spm.. :)
 
Ang sykmelding: Er det avtalt at du skal innom legen før ny sykmelding? Vet mange skriver ut kun ved å ringe- legen ringer evt. Tilbake før den skrives ut, og du kan hente på legesenteret.
Ikke noe problem om legetime blir ette siste sjukmeldingsdato, men pass da på at legen tilbakedaterer den.
 
Jeg har første kontroll om 1 uke, er da 9+0. Har også ul denne dagen på sykehuset :)
 
Back
Topp