Svangerskapskontroll

emje92

Juni2014 <3
Sommerfuglene <3
Da har man vært på den først kontrollen. Fikk svar på alle blodprøvene, alt var fint:) tok symfysemål og legen fant hjertelyden! MEN, pulsen til babyen var ikke på mer en noe 120 :( bør jeg være engstelig ? Hørt så mange si opp mot 150-160:( også er min et sted mellom 120-130:(

Det varierer. Tok han/hun med Doppler eller telte selv? Hadde legen vært urolig ville den henvist deg videre. Ikke grunn til å bekymre seg. Det er jo også mange som sier at om det er rask puls så er det gutt, lavere puls skal være jente. Her ligger den på rundt 130-140 og jeg tror dette er jente:) Ikke pga det, men har en følelse på det.

Gynekologen jeg var til sa at alt mellom 110-160 var helt normalt! (Og min spire hadde 167 slag, og det var visst "helt normalt" det også;) )

Ellers så trodde jeg det var omvendt...? Rask puls tyder på jente, og saktere på gutt?

Hun brukte doppler, men telte hjerteslagene selv :) jeg bør jo være glad for at hjertet slår, men kjente litt på den setning "hmm det slår ikke så fort synes jeg "

Gynekologen jeg var til sa at alt mellom 110-160 var helt normalt! (Og min spire hadde 167 slag, og det var visst "helt normalt" det også;) )

Ellers så trodde jeg det var omvendt...? Rask puls tyder på jente, og saktere på gutt?

Er kanskje det. Da har det vært omvendt på mine; jenta har hatt "guttepuls"(lavere), gutten "jentepuls" (raskere).

Leste på helsekortet at hjertelyden var på 126

Back
Topp