Svangerskapskontroll

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Hvor ofte går dere til svangerskapskontroll? Og går dere til jordmor eller lege?
Jeg går til jordmor på helsestasjonen i bydelen der hvor jeg bor, og jeg går dit en gang i måneden. Er kjempefornøyd med tilbudet!

Litt opp og ned. Går til legen ca en gang i måneden. Har vært hos jm i kommunen to ganger, på sykehuset to ganger (inkl OUL), kontroll med lege på sykehuset en gang.

Jeg har vært to ganger hos lege (med en ukes mellomrom), èn gang hos kommunal jordmor og på OUL. Går i tillegg til privat jordmor for akupunktur,så har jeg spørsmål kan jeg snakke med ho. Har også vært hos legen en ekstra gang for en sykemelding. Skal nok holde meg til jordmor for svangerskapskontrollene; for der kommer jeg faktisk inn til tida! Skal tilbake i slutten av denne mnd..

Følger vanlig oppsatt "plan", vært hos jordmor (to forskjellige to ganger) og hos legen tre ganger. Er oftere hos lege pga sykemelding, kommer også til å gå til legen ved neste kontroll (uke 28).

Ikke fornøyd med jordmor tilbudet her i bydelen, så det kutter jeg ut.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har gått alle kontrollene mine til lege, men føler at jordmor kan si og hjelpe meg mye mer enn min mannlige fastlege kan :) men går det Ann å gå til kontroller hos lege, også bare besøke jordmor for prat og info? Jeg er ikke så god på detta :(

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg er i et risikosvangerskap pga HG, Lavt blodtrykk, Lavt blodsukker og nå proteiner i Urin og litt lavt med foster vann. Går til Lege hver 3 uke, Jordmor engang i måneden fra Jula av, men det er igrunn mest for og snakke om fødsel pga sist gang. Jeg går også på kontroll hos Gyn og jordmor på sykehuset hver 8 uke og blir hver 14 dag mot slutten pga fostervann og at førstemann snudde seg i uke 36 til seteleie og bekkenet ikke er stort nok for en slik fødsel.

Har vært hos legen en gang og jordmor en gang. Ny jm time neste uke. Dette er vanlig oppfølging og jeg har ikke behov for mere:-)

Back
Topp