Svangerskapskontroll

Borboleta

Betatt av forumet
Når er det vanlig å dra på første kontrollen hos legen, og hva var det egentlig man gjorde der?(husker jo ingenting sia sist :-p

Uke 8-12 sa legen min. Jeg skal neste uke, da er jeg i uke 11. Regner med at jeg blir veid og blir tatt blodprøver og urinprøve.

Mellom uke 8-12. Mange leger vil ikke ha oss inn før uke 12, mens andre ikke sier noe på et. Min første kontroll ble blodprøver tatt, blodtrykk og vekt. Fylte ut helsekort for gravide, samt sendte henvisning til ordinær ultralyd. Der hvor det må søkes om fødeplass gjøres vel også dette på første kontroll. Jeg fikk også henvisning til gynekologen min da det er han som skal ha kontrollene mine fremover.

Oki, takk! Kan man velge å utføre første kontrollen hos jm? Sist så gikk jeg bare til jm, pga at legen er mannlig og ikke så veldig inne på noe som har med graviditet å gjøre.

Obs! Takk for påminnelsen.. har glemt å bestille time jeg gitt.. :eek:

Oki, takk! Kan man velge å utføre første kontrollen hos jm? Sist så gikk jeg bare til jm, pga at legen er mannlig og ikke så veldig inne på noe som har med graviditet å gjøre.

Du må vel innom lege for å ta blodprøvene ellers er det ikke noe problem å ta alle kontrollene hos jordmor.

Tok blodprøve, vekt, høyde, urinprøve og blodtrykk! Legen ville at jeg skulle gå annen hver gang hos lege jm! Fikk innkalling til ordinær ul 2 dager etterpå :D Ellers er det en del papirarbeid! Jeg måtte blant annet oppgi far! Trodde ikke det var vanlig før etter fødsel :p

Jeg skal i neste uke og da er jeg nesten 11 uker på vei. Min helsestasjon sa at den første kontrollen måtte jeg ta til legen, den kunne ikke tas hos jordmor.

Fikk beskjed idag da jeg skulle bestille time hos legen at det nye nå var time til blodprøver og slikt første gang fra uke 12-17. At det ikke var vits før det. Hmm men godt jeg har time hos jordmor torsd. Uke 10

Gravid mens termin 15.11.13
Jentegull 10.10.09

Fikk beskjed idag da jeg skulle bestille time hos legen at det nye nå var time til blodprøver og slikt første gang fra uke 12-17. At det ikke var vits før det. Hmm men godt jeg har time hos jordmor torsd. Uke 10

Jentegull 10.10.09
Fikk samme beskjed om blodprøver :p tok de blodprøvene nesten på sykehuset manglet en så må ta de når jeg er 15 uker hos jordmor :p

Har timeneste mandag. Da er jeg ca 10 uker...

Jentegull 10.10.09

jeg tok blodprøver når jeg var ca ti uker, men har nå fått beskjed om p komme tilbakr seinere.

Back
Topp