Svangerskapskontroll...

frk.vims

Flørter med forumet
Har dere bestilt time til jordmor?

Har ikke gjort det. Men gjør det nnok snart. Vi skal til syden i mai,uke 20. Da er jeg 12 uker på vei, så velger nåk å få en time i uke 19 da er jeg 11 uke. Greit med en kontroll før vi reiser dit.

Jeg skal til legen nå på fredag (men da for å be om tidlig ultralyd), regner med at jeg bestiller meg time til den første svangerskapskontrollen også da
-og at den blir rundt om uke 12.

Jeg hadde første svangerskapskontroll hos legen nå i uke 7, og skal til jordmor i uke 10. Har et godt jordmortilbud her i kommunen, og vi gravide er anbefalt å gå dit en gang i måneden :)

i min første graviditet gikk jeg til legen min fram til fødselen,
men denne gangen har jeg veldig lyst til å gå til jordmor. men er ganske usikker på åssen jeg skal "oppsøke" henne? noen som vet hvor jeg skal ringe? på forhånd takk 

MartineElida skrev:
i min første graviditet gikk jeg til legen min fram til fødselen,
men denne gangen har jeg veldig lyst til å gå til jordmor. men er ganske usikker på åssen jeg skal "oppsøke" henne? noen som vet hvor jeg skal ringe? på forhånd takk 

Kanskje Helsestasjonen der du bor? der gikk jeg med førstemann.

Kan ringe bort og spørre dem, men jeg venter til etter første UL 3 april for å vite om alt er som det skal :)

Skal til helsestajonen i morgen på 15 måders kontroll med min sønn, så kommer til å ta det opp der da :)

Jeg ringte inn til helsestasjonen i dag tidlig å sa jeg ville ha en time til svangerskapskontroll, og da fikk jeg time 30 april. Er da 11+2, så det passer vel greit :) Jeg tenkte litt på å gå til legen, men det blir nok en kombinasjon, føler en JM kanskje har litt bedre tid enn en lege..

MartineElida skrev:
Kan ringe bort og spørre dem, men jeg venter til etter første UL 3 april for å vite om alt er som det skal :)

Du kan jo ringe inn å bestille time nå, men si at du gjerne vil ha time etter 3 april pga UL. Vet det er ganske fullt hos helsestasjonene, så da slipper du å få time langt ut i mai :)

Tenker jeg ringer til jordmora her,  regner med at ho ikke har fullt opp ;) Men kommer til å bestille time fra uke 12 =)

Sist så var jeg vel hos jordmora første gang i uke 13/14 tror jeg.... 

Jeg bestilte hos JM for en stund siden. Har time den 12 april... er 9+2 da...
Neste uke skal jeg på tidlig ul, er så spent at jeg blir uvel bare av tanken, hehe

Her jobber bare jordmor 50% og det er laaaang ventetid. Lurer på om jeg skal gå til hun som driver privat i steden for. Men første gangen så koster det 600kr da.... Og det er 600kr som jeg for øyeblikket ikke har.
Men skal til legen i begynnelsen av mai så da tenkte jeg at jeg skal ringe å bestille time hos jm etter det.

Jeg regner forresten med at jeg får henvisning til sykehuset hvor jeg skal føde for å snakke om fødselsangsten min og min forrige fødsel. Foreløbig så velger jeg å ikke tenke på at dette barnet skal ut en gang....!

Back
Topp