Svangerskapskontroll

Lizz83

Gift med forumet
Når skal dere på første svangerskapskontroll? Jeg har fått time 2. mai (da er jeg mellom 11 og 12 uker tror jeg). Har jo termin sent i november så blir leeeenge å vente...

Jeg ringte og bestilte nå nettopp. Fikk time 12. April, da er jeg 9+2..
Uka før skal jeg på tidlig ul.. skal bli spennende dette :)

Lurer; er det flere enn jeg som er skeptisk på å ordne med timer til det ene og det andre i hytt og pine, og redd for å kjøpe inn større og bedre bher og slik - i frykt for at svangerskapet ikke skal holde?

Jeg føler meg nesten syk, for jeg tenker at om jeg er for tidlig ute med å ordne timer, kjøpe inn ting jeg trenger osv - så er det ikke lenge før jeg mister...
Tullerusk sa du?

MrsMeoh skrev:
Jeg ringte og bestilte nå nettopp. Fikk time 12. April, da er jeg 9+2..
Uka før skal jeg på tidlig ul.. skal bli spennende dette :)

Lurer; er det flere enn jeg som er skeptisk på å ordne med timer til det ene og det andre i hytt og pine, og redd for å kjøpe inn større og bedre bher og slik - i frykt for at svangerskapet ikke skal holde?

Jeg føler meg nesten syk, for jeg tenker at om jeg er for tidlig ute med å ordne timer, kjøpe inn ting jeg trenger osv - så er det ikke lenge før jeg mister...
Tullerusk sa du?

Jeg tenker at å ha legetime er greit uansett for hvis jeg skulle miste før den tid så kan det kanskje være greit med en prat uansett?

Ellers var jeg litt sånn som du tenker sist jeg var gravid. Handla ikke inn så mye før jeg absolutt trengte det. Kroppen min forandret seg ikke så mye (bare magen) så jeg trengte egentlig bare noen nye topper, bukser og et par sommerkjoler. Så denne gangen venter jeg også til det blir nødvendig.

Jeg har allerede hatt første svangerskapskontroll forrige uke. Har time til tidlig UL hos gynekologen min i slutten av neste uke, og fikk dato  for ordinær UL i postkassen i går. Litt spent på UL'en neste uke, for jeg synes ikke jeg har så mye symptomer lenger... :-|

Jeg har ikke bestilt time ennå.
Men har ringt og pratet med jordmora for å prate litt. Superkoslig dame :)
Jeg tørr ikke bestille time med lege før jeg har vært på ultralyd å sett om det er noen der inne. Er litt engstelig etter spontanaborten forrige gang.

har allerede hatt første jeg :)
blir vel å skaffe den andre snart :)

Skal på første kontroll torsdag. Er da 7+6 :-)

Skal til jordmor på mandag! 
Er da 7+1. Tenkte å overtale henne til å lete hjertelyd, selv om det er en mulighet for at det er aaalt for tidlig å høre noe.

Jeg skal til første kontroll den 16.04.. Da er jeg 8+6 etter mine beregninger.. Skal på tidlig ul uken før.. så dette blir spennende!! 

Skal til legen neste fredag, pga at jeg er delvis sykmeldt (var det før jeg ble gravid). Får bringe saken på bane da, og se om jeg får henne til å henvise meg til tidlig UL. Er 7+1 på fredag, så det er jo ikke alt for lenge til at det er naturlig med første kontroll da.

jeg har og hatt time, hadde den på torsdag da var jeg 7+6.. veldig grei time :)

fikk sånn tabell over hvem jeg skal til neste gang. er ca annenhver lege og jordmor. men en kan vist bestemme selv om en vil bare til lege, jordmor eller begge to. har ikke helt bestemt meg. jordmora er den samme som da mamma var gravid med meg. gammel, treig og ja litt gammeldags :P så skal gi henne en sjangse. jeg skal til henne i uke 14 tror jeg. men ringer ikke ennå :P
men først Ul i uke 12 :) den gleder meg meg til!

trodde man skulle få sånn bok jeg, hvor en ser hvordan bebyen utvikler seg uke for uke..og huskeliste og litt anna info?? fikk dere som har vært hos legen det? vet en kan bestille den boka her inne da..

NinaBeate skrev:
jeg har og hatt time, hadde den på torsdag da var jeg 7+6.. veldig grei time :)

fikk sånn tabell over hvem jeg skal til neste gang. er ca annenhver lege og jordmor. men en kan vist bestemme selv om en vil bare til lege, jordmor eller begge to. har ikke helt bestemt meg. jordmora er den samme som da mamma var gravid med meg. gammel, treig og ja litt gammeldags :P så skal gi henne en sjangse. jeg skal til henne i uke 14 tror jeg. men ringer ikke ennå :P
men først Ul i uke 12 :) den gleder meg meg til!

trodde man skulle få sånn bok jeg, hvor en ser hvordan bebyen utvikler seg uke for uke..og huskeliste og litt anna info?? fikk dere som har vært hos legen det? vet en kan bestille den boka her inne da..

Jeg fikk sånn bok hos jm sist. På slutten av sv.skapet (var rundt 30 uker da)...

Back
Topp