Svangerskapskontroll og Ultralyd?

Er det noen av dere som har fått eller som skal på ultralyd når dere har vært eller er 8 uker gravid og har deres første svangerskapskontroll? Jeg ringte nettopp legen min og der sa han at det var ikke vits med ultralyd før i uke 8 siden det ikke er så enkelt å se!! Jeg har time til min første svangerskapskontroll 15 juni, er da 8 uker på vei og har fått time hos privat gynekolog 16 juni! Men jeg lurer visst legen sender en videre til ultralyd hos offentlig gynekolog så er det jo ikke noe poeng å bruke masse penger på privat..

hei:) jeg var på ultralyd denne uken (uke 5), men de så ikke mye enda, så jeg skal tilbake i uke 7, for fosteret utvikler seg raskt i starten.

Jeg var på tidlig UL da jeg var 7 uker på vei med gutten min, og så da et bankende hjertet [:D] Jeg var på UL i uke 5 også, så en liten bønne og en fostersekk. Så med et godt UL apparat (innvendig UL) så kan man se noe [;)]
Skal på UL når jeg er 7+2 denne gangen, gleder meg [:)]

ORIGINAL: Marion84

Lurer litt på om en må bruke ul innvendig eller utvendig i uke 8?

har ikke vært i uke 8. men i uke 6 måtte jeg ta innvendig. I uke 10 fikk jeg utvendig.
mulig det har litt å si på ultralyd apparatet og.

Charliemor83: Tror ikke det er vanlig å bli henvist til ul fra lege om det ikke er noe spesielt. Men du kan jo ringe dit å spørre først?

Takk for svar [:)]. Vil ha tidlig ul for å se at alt er i orden, at det faktisk er liv i den lille spiren.
Har ikke noe grunn til å tro at det ikke skal gå bra men man vet jo aldri...

ORIGINAL: Henriette1986

jeg vil nok tro det er innvendig ja :P og jeg ringte sykhuset selv.. ikke til legen....  så jeg ville ha ringt dit.. det værste du kan få er nei :P

Hvor ringte du da? [8|] På føden? Gyn avd? [X(]

har ikke vert på kontroll eller Ul. skal på 1 kontroll 18.juni,da e e 13 uke på vei[:)]

Back
Topp