Svangerskapskontroll i uke 40

Sjokoladepiken

Flørter med forumet
Jeg har vært på min siste kontroll før termin, og hvis babyen ikke har kommet skal jeg på ny kontroll i uke 40 der jeg får henvisning til overtidskontroll (el hva det heter). Hva skjer på kontroll i uke 40? Noen som vet? Blir man undersøkt der nede for å se om man er moden f.eks? Vil være litt psykisk (og fysisk for den saks skyld) forberedt. ;-)

På min neste kontroll hos jordmor (uke 40+3) så sa hun at hvis jeg ville så kunne hun undersøke meg og røske litt. Av og til så hjalp d :)

Hun ga beskjed slik at jeg var forberedt (greit å være godt stelt nedentil når folk skal på besøk...)

Ble faktisk undersøkt slik sist gang også, og vannet gikk dagen etterpå. Så d blir spennende å se om d har noe for seg :) Hvis ikke d starter før, da :)

Med førstemann sjekket de ikke der nede på terminkontrollen.. 
Tror det varierer fra sted til sted, men mann deg opp til at de gjør det og spør om de kan gjøre det om du er nyskjerrig?!? Ev. ring på forhånd og spør?? 

kjenner jeg skal spørre om det selv til torsdag, men da er jeg bare i uke 38, og har vel kontroll da i uke 39 før den i uke 40.. Så får vel svar før den kontrollen..
Går jeg så langt så skal de gjerne få sjekke og røske - whatever - for å se status på modning!!! 

Sniker fra juni, da det ser ut som om mageboeren har bestemt seg for å bli julibarn istedet :p

Før terminkontrollen fikk jeg beskjed om at de skulle ta CTG og UL. Når jeg da var der, så ble det plutselig til at de skull sjekke modning også. Hun røsket godt og tøyde fra 2 til 3 cm.

Jeg var ikke forberedt, men burde kanskje vært det? :) Bedre å forberede seg, enn å bli overrasket tror jeg :)

Back
Topp