Svangerskapskløe

BambinoLukas

Gift med forumet
Flere som har det?

Jeg har det og det klør noe så jæ...... Jeg må ta blodprøver for å sjekke leverfunksjonen. Leveren kan være grunnen til svangerskapskløe. Den skiller ikke ut avfallsstoffer som den skal og da går de ut i kroppen - noe som gir kløe..

Men hvis leverfunksjonsprøvene er forhøyet, hva skjer da? Får jeg medisiner? Eller må jeg bare vente til det går over? [8|]

er ikke det uvanlig å få så tidlig? trodde det var mer vanlig å fa når barnet ble stort å presset på indre organer jeg.
Men i såfall stakkars deg, har ei venninne som hadde det, det var heilt grusomt!

Det var jordmor som sa det til meg i dag. Jeg nevnte for henne at jeg klør så fælt og hun sa at da måtte jeg ta disse blodprøvene (leverfunksjonsprøver og gallesyre).

Men jeg trodde også at det kom litt senere.. Etter uke 20 eller noe.. [:)]

Jeg har ikke fått noe bekreftet, men jeg mener jeg kanskje har en mild form. mhva annet kan d liksom være? Etter min første svangerskapskontroll så var d en hel uke hvor jeg måtte sove med en tight skjorte på, fordi hvis dyna kom bort i magen min, så klødde jeg meg ihjel..mannen kunne ikke røre meg!! og d var så forferdeli..kunne nesten ikke være borti min egen mage..grusomt.
så gikk d verste over..

men nå klør d jevnt over hele tiden, men ikke så intenst som før. Sliter litt med at jeg har fått tørre flekker på hude fordi jeg klør..men prøve så goddt å la være. Smører meg hver kveld også.
Nå kan noen være borti meg, og jeg kan kontrollere kløingen. (glemmer meg bare innimellom).[;)]

Jeg fikk det rundt uke 16 sist gang, men blodprøvene var greie. Fikk polaramin mot kløen,å det fungerte bra! Håper prøvene dine er fine og at du slipper å plages! [:D]

Jeg klør også.. Var sånn sist også, rundt 4. mnd, men det ga seg.
Legen ga meg hvitvask sist.. [8|] Husker ikke om jeg tok noen blodprøver heller..
Burde kanskje gjøre det nå da?

Back
Topp