Svangerskapskløe?

sutrepus

Andre møte med forumet
Noen av dere som har det?
Jeg lurer på om jeg har det... menman skal jo egentlig ikke få det før ca 3.trimester, dersom man da ikke venter tvillinger *gosh*

Men jeg klør hver kveld altså, på legger, på magen, på brystene og ja... overalt egentlig!
Et par kvelder har jeg ikke fått sove engang pga av det...
Men, om det kvalifiserer for "svangerskapskløe" vet jeg ikke, derfor spør jeg

Jeg vet heller ikke om det er DET jeg har, men har klødd endel de siste 2-3 ukene [8|]

ser du er 26 uker på vei (hvor får du tak på de signaturene forresten?)jeg er "bare" 14 uker og litt...
Jeg er vel i 2 trimester nå da, er det ikke 3 mnd på hvert?

Se på "TESTFORUM" der (øverst) ligger det en OPPSKRIFT PÅ TICKERE..
Ticker er altså den linja som "tikker" mot termin[;)]

Svangerskapskløe opptrer oftere i de siste månedene av svangerskapet, men kan altså opptre når som helst. Det skyldes horomendringer i kroppen. Om det blir for ille, kan du be om en resept på Polaramin e.l. hos legen.

Jeg er kronisk kløer og bruker Zyrtec til vanlig. På grunn av svangerskapet har jeg gått over til Polaramin. Det klør mer enn før, men Polaraminen hjelper en del, for jeg merker det godt når jeg har glemt pilla mi om kvelden.

hmm, jeg synes etterhvert at doktoren min er en dust... Tror ikke jeg gidder spørre han om noe mer enn høyst nødvendig, han avslår alt som "vanlige svangerskapsplager" og er ikke til noen hjelp, synes nå jeg, men kan jo ha noe med hormonene å gjøre det også da!?

Men polaramin er jo vanlige allergitabeletter, jeg har Aerius i medisinskapet, overskudd fra pollensesongen. Kan kanskje bruke de noen dager å se om det hjelper.

Aerius virker mest på øye- og neseplager og ikke kløe. Dessuten er det et nyere antihistamin, som ikke anbefales brukt under svangerskapet. Det er kun de gamle antihistaminene som f.eks. Polaramin som kan brukes. Hvis ikke hadde jeg brukt Zyrtec fortsatt, da jeg ikke blir så trøtt av de.

Back
Topp