Svangerskapskløe

Sgsj

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2020
Hei, er det noen som har/har hatt dette?? Hvordan utarter det seg? Har begynt å klø så voldsomt og begynte å tenke på dette med Svangerskapskløe..

Jeg har hatt en del kløe i hender og under føttene. Det kan være giftig Svangerskspskløe og skal sjekkes opp. Har tatt blodprøve to ganger og det er heldigvis ikke det. Fikk i stedet allergimedisin for å dempe kløen og det har hjulpet. Har litt på magen også, men ikke då ikke. Kan ikke gå med ull lenger for da klør det. Sist fikk jeg veldig kløe på magen mot slutten og da hjalp det å bytte fuktighetskrem. Håper du finner ut av det så du slipper å plages så mye!:)

Jeg har atopisk eksem fra før.. så mulig det er mest det, og ikke svangerskapskløe. Men merker at det klør nye plasser - for eksempel på brystene klør jeg masse! Jeg tok det opp med lege og fikk resept på en krem som heter Canoderm 5 %. https://www.apotek1.no/produkter/canoderm-5-krem-500g-67932p

Smører meg med den 2 ggr per dag og det hjelper :) Men ville fått den på resept - for blir fort veldig dyrt hvis ikke! Og som det sies over her - lurt å holde seg unna ull.

Takk for fine svar!Jeg skal til jm denne uken, skal høre litt mer med henne da om denne køen ikke gir seg:)

Back
Topp