svangerskapskløe:(

Hoppetussa28

Lykkelig Gravid ;)
Oktobermirakler 2013
andre enn meg som plutselig våkner om natta pgr klø???

fikk så intenst kløe anfall på beina i natt:/ får det sånn innimellom.
i natt klødde det så fælt at jeg er helt sår på beina i dag.

tok noen prøver hos legen forrige uke pgr kløen.

men ikke fått noe svar,så da regner jeg med det ikke var noe farlig.......

i tilegg har jeg skikkelig ille bekkenløsning nå ,om det er det det er da.noe har skjedd nederst i korsryggen min så jeg får skikkelig smerter når jeg trår ned med det ene beinet ;(
ikke særlig behagelig......

Smør deg godt med krem uten parfyme, dusj uten såpe med parfyme, så kanskje det hjelper litt :)
Babyolje er helt supert! Smør deg inn med babyolje når du er ferdig i dusjen, tørk lett over eller lufttørk om du har mulighet for det. Dette har hjulpet meg ift kløe i alle fall :)

Smør deg godt med krem uten parfyme, dusj uten såpe med parfyme, så kanskje det hjelper litt :)
Babyolje er helt supert! Smør deg inn med babyolje når du er ferdig i dusjen, tørk lett over eller lufttørk om du har mulighet for det. Dette har hjulpet meg ift kløe i alle fall :)

Takk for svar ;) skal teste dette ut.....

andre enn meg som plutselig våkner om natta pgr klø???

fikk så intenst kløe anfall på beina i natt:/ får det sånn innimellom.
i natt klødde det så fælt at jeg er helt sår på beina i dag.

tok noen prøver hos legen forrige uke pgr kløen.

men ikke fått noe svar,så da regner jeg med det ikke var noe farlig.......

i tilegg har jeg skikkelig ille bekkenløsning nå ,om det er det det er da.noe har skjedd nederst i korsryggen min så jeg får skikkelig smerter når jeg trår ned med det ene beinet ;(
ikke særlig behagelig......

jeg har samme problem som deg ift bekkenet,men det med foten kan være isjasen,det er det hvertfall hos meg, kunn på høyre side,akkurat som om foten svikter under deg/ går ut av ledd,veldig vondt og ubehagelig,spesielt når det kommer itillegg til selve bekkenløsningen :/
kløingen er mest på magen og inni hender og under føttene hos meg,men heldigvis ikke så ofte :)
håper tipset om babyolje kan hjelpe deg, jeg bruker jordnøttolje både på magen og mellomkjøttet,den hjelper mot køen på magen hvertfall :)
lykke til :)

jeg har samme problem som deg ift bekkenet,men det med foten kan være isjasen,det er det hvertfall hos meg, kunn på høyre side,akkurat som om foten svikter under deg/ går ut av ledd,veldig vondt og ubehagelig,spesielt når det kommer itillegg til selve bekkenløsningen :/
kløingen er mest på magen og inni hender og under føttene hos meg,men heldigvis ikke så ofte :)
håper tipset om babyolje kan hjelpe deg, jeg bruker jordnøttolje både på magen og mellomkjøttet,den hjelper mot køen på magen hvertfall :)
lykke til :)
Visst du klør inni hender og under føttene, syns jeg du skal ta deg en tur til legen og få tatt blodprøver av galle-og leververdier. Dette er symptom på farlig svangerskapskløe, som kan være farlig for barnet og skal derfor taes på alvor! Jeg fikk dette sist svangerskap og måtte settes i gang før termin! klødde meg i hel om nettene, og det viste seg at jeg hadde høye lever og galleverdier i blodet. Går nesten å venter på å få det igjen, da det er stor sannsynlighet for å få tilbake i senere svangerskap! Intrahepatisk kolestase heter det, og veldig mange leger/jordmødre har nesten aldri hørt om det. Jeg måtte selv kreve å få tatt blodprøver sist, da både lege og jordmor feiet det av med at det var helt normalt å klø. Blir litt sjokkert når jeg leser om det nå, at det blir farligere for barnet jo nærmere termin man kommer, og barnet skal derfor forløses i uke 37! Jeg ble ikke satt i gang før etter uke 39 pga for lite kunnskap rundt det.. Trenger jo ikke være det dere har, men viktig at dere sjekker det opp!;)

Jeg har den værste typen kløe ja. Blæ. Men det følges opp at lege. Men det som hjelper meg er eurax det må jeg smøre beina med hver kveld. Kan ikke beskrives hvor godt det er. Lykke til.

Sent from my GT-S5830i using BV Forum mobile app

noen som vet hvor lang tid sånn prøve for gallesyre tar?
jeg var å tok prøver den 20 august. de hadde sendt den til ullvoll:/
håper dette er vanlig prosedyre..
nå har oxo kløen blitt verre :(

da jeg tok prøven sa de at det ville ta 2 dager bare:/hmmm

noen som vet hvor lang tid sånn prøve for gallesyre tar?
jeg var å tok prøver den 20 august. de hadde sendt den til ullvoll:/
håper dette er vanlig prosedyre..
nå har oxo kløen blitt verre :(

da jeg tok prøven sa de at det ville ta 2 dager bare:/hmmm
Da ville jeg ringt å hørt, visst det skulle ta 2 dager.. Men klør du spesielt under føtter og inni hender? Er det som kjennetegner farlig sv.skaps kløe..

Enig med Timeofmylife. Få sjekket opp kløen!

Sendt fra mobilen.

Visst du klør inni hender og under føttene, syns jeg du skal ta deg en tur til legen og få tatt blodprøver av galle-og leververdier. Dette er symptom på farlig svangerskapskløe, som kan være farlig for barnet og skal derfor taes på alvor! Jeg fikk dette sist svangerskap og måtte settes i gang før termin! klødde meg i hel om nettene, og det viste seg at jeg hadde høye lever og galleverdier i blodet. Går nesten å venter på å få det igjen, da det er stor sannsynlighet for å få tilbake i senere svangerskap! Intrahepatisk kolestase heter det, og veldig mange leger/jordmødre har nesten aldri hørt om det. Jeg måtte selv kreve å få tatt blodprøver sist, da både lege og jordmor feiet det av med at det var helt normalt å klø. Blir litt sjokkert når jeg leser om det nå, at det blir farligere for barnet jo nærmere termin man kommer, og barnet skal derfor forløses i uke 37! Jeg ble ikke satt i gang før etter uke 39 pga for lite kunnskap rundt det.. Trenger jo ikke være det dere har, men viktig at dere sjekker det opp!;)

oj shit,det hørtes jo ikke bra ut nei! Har jeg ikke tenkt på en gang,men nå er ikke min kløe så ofte tilstede, og blir fulgt veldig godt opp pga høgtblodtrykk og div, så de hadde vel sett det på urinprøver eller lignende når det er snakk om sf? Skal i tillegg ta lillegutt 2-3 uker før termin pga av størrelsen på hode,samt lite bekken,så slipper hvertfall å gå til termin ;)
Skal til legen i morgen å skal helt klart nevne det hvertfall :) takk for info ;)

oj shit,det hørtes jo ikke bra ut nei! Har jeg ikke tenkt på en gang,men nå er ikke min kløe så ofte tilstede, og blir fulgt veldig godt opp pga høgtblodtrykk og div, så de hadde vel sett det på urinprøver eller lignende når det er snakk om sf? Skal i tillegg ta lillegutt 2-3 uker før termin pga av størrelsen på hode,samt lite bekken,så slipper hvertfall å gå til termin ;)
Skal til legen i morgen å skal helt klart nevne det hvertfall :) takk for info ;)
Svangerskapsforgiftning ja, men det er noe annet. Svangerskapskløe kan ikke måles med urinprøve, bare blodprøve av lever og galleverdier. Men godt du blir fulgt opp da:)

Kom kløen forresten plutselig på dere som har vært borti dette? Husker liksom ikke helt hvordan det begynte...

jeg fikk plutselig akutt kløe ja, å glovarme bein.
jeg klør liksom på sia av foten/fotsåla.
å litt mellom fingra.......
verst om natta:(

men klør så mye at jeg får sår. spesielt ved lilletåa:/

jeg fikk plutselig akutt kløe ja, å glovarme bein.
jeg klør liksom på sia av foten/fotsåla.
å litt mellom fingra.......
verst om natta:(

men klør så mye at jeg får sår. spesielt ved lilletåa:/

Det høres veldig ut som intrahepatisk kolestase altså.. Syns du skal purre på de blodprøvene! Sikker på at det var i den forbindelse de tok blodprøve, og ikke svangerskapsforgiftning? For det er noe annet..

Svar på prøven skal du få i porten også i tillegg til hos legen.
Min tok 6 dager.

Da hadde jeg purret.

da jeg tok blodprøve måtte jeg komme fastende , så regner med de tok d pgr kløen.
men nå er det jo 9 dager siden jeg tok prøven.
jeg ringte på torsdag å spurte om prøven, men fikk beskjed om at de ikke hadde fått svar.
pluss at hu la en lapp til legen om at kløen min hadde blitt verre.

i natt har jeg våkna flere ganger av at jeg hadde kynnere,trodde nesten noe var på gang.
vekte samboer pgr dette.
men nå har d roa seg virker det som.
syns lille jenta kan vente med å komme enda, er jo bare 34+3 dager

da jeg tok blodprøve måtte jeg komme fastende , så regner med de tok d pgr kløen.
men nå er det jo 9 dager siden jeg tok prøven.
jeg ringte på torsdag å spurte om prøven, men fikk beskjed om at de ikke hadde fått svar.
pluss at hu la en lapp til legen om at kløen min hadde blitt verre.

i natt har jeg våkna flere ganger av at jeg hadde kynnere,trodde nesten noe var på gang.
vekte samboer pgr dette.
men nå har d roa seg virker det som.
syns lille jenta kan vente med å komme enda, er jo bare 34+3 dager
Ja da er det nok sikkert den prøven du har tatt.. Utrolig rart at det skulle ta så lang tid! Du ringte på torsdag, altså i dag? Håper det ikke skjer noe mer, kan jo være modning;) hadde det samme i natt.. Syns du skal be om enda en prøve jeg, for å de om verdiene har steget enda mer, er jo tross alt 9 dager siden du tok første prøven! Og jeg leste at verdiene kan fordobles over en natt, at man derfor skal ta blodprøve hver andre/tredje dag. Om verdiene dine er for høye, så får du medisin frem til uke 37, for så å bli satt i gang. Du kan jo google å lese litt selv om intrahepatisk kolestase:)

jeg mente at jeg ringte tirsdag ;) hehe
men ringte igjen i går, å da fikk jeg beskjed om at assistenten sku sjekke det opp
ringte meg opp igjen,svaret på prøven hadde visst liggi inne hos legen ikke helt rutine der på ting enda siden de driver å pusser opp der
men fikk beskjed om at prøvene var helt normale, jeg spurte oxo om jeg måtte ta nye prøver siden kløen hadde blitt verre.
men så lenge prøvene var normale trengtes ikke dette;)
jeg er kjempe glad for at alt ser bra ut ;)

jeg mente at jeg ringte tirsdag ;) hehe
men ringte igjen i går, å da fikk jeg beskjed om at assistenten sku sjekke det opp
ringte meg opp igjen,svaret på prøven hadde visst liggi inne hos legen ikke helt rutine der på ting enda siden de driver å pusser opp der
men fikk beskjed om at prøvene var helt normale, jeg spurte oxo om jeg måtte ta nye prøver siden kløen hadde blitt verre.
men så lenge prøvene var normale trengtes ikke dette;)
jeg er kjempe glad for at alt ser bra ut ;)
Så bra da at du har fått svar og at alt var normalt!:) syns likevel det var litt rart at du ikke trengte å ta nye prøver når kløen er blitt verre, de kan jo gi utslag nå fordi om de ikke gjorde det for 10-11 dager siden..?

Ikke vet jeg ,jeg er jo ikke lege heller liksom så har ikke så mye jeg sku sagt :)
men får tro å håpe alt fortsetter å være bra.

ny legekontroll på mandag ;)

Back
Topp