Svangerskapskløe...

ArendalsPia

Forelsket i forumet
Har den siste tiden fått svangerskapskløe, ganske sikker på at det er det hvertfall. Klør voldsomt, får røde små "klumper" på huden. Ser igrunn ut som soleksem. De klør voldomt, men er ikke store knøtta.... Får det spesielt på magen, ryggen og brystene, kjeeeeempe gøy å ha det rett der hvor bhen er, for det gjør jo ikke kløen enda verre liksom :P
På kveldene får jeg også på armene, mye på et stort område, som klør noe vanvittig. :P
Får også til tider på knokene.
Er det noen som har noen råd om hva som kan hjelpe? Kremer etc...
Veldig surrete innlegg, men er fordi jeg er super trøtt, å burde egentlig tatt kvelden for en stund siden :P

Anbefaler at du smører deg inn med babyolje når du dusjer og avslutter med rød app base krem fra apoteket etterpå... Dette holder huden fuktig. Funker for meg ihvertfall :)

Babyolje/holde huden fuktig funker på meg også! Uansett om det er stikk eller hva det er som klør :)

Det som er er at det hjelper ikke. Blir mye verre etter jeg har dusjet, å når jeg smører meg, blir det bare enda mer rødt og kløende. Har en krem som er helt allergivennlig å skal hjelpe mot kløe, men akk nei :P

Vi bruker også kun neutral vaskepulver her i huset :)

Det som er er at det hjelper ikke. Blir mye verre etter jeg har dusjet, å når jeg smører meg, blir det bare enda mer rødt og kløende. Har en krem som er helt allergivennlig å skal hjelpe mot kløe, men akk nei :p
Bruker du veldig varmt vann i dusjen? Jeg sliter selv med kronisk atopisk eksem og jeg blir verre hvis jeg dusjer i for varmt vann (men akk så deilig det er der og da :P).
Det kan jo være at det er noe annet enn svangerskapskløe du har fått deg. En tur til legen hadde sikkert ikke vært dumt, kanskje han kan skrive resept på en salve til deg evt. kløstillende.

Bruker du veldig varmt vann i dusjen? Jeg sliter selv med kronisk atopisk eksem og jeg blir verre hvis jeg dusjer i for varmt vann (men akk så deilig det er der og da :p).
Det kan jo være at det er noe annet enn svangerskapskløe du har fått deg. En tur til legen hadde sikkert ikke vært dumt, kanskje han kan skrive resept på en salve til deg evt. kløstillende.

Ja, gjør kanskje det igrunn, er så frysen av meg :P Får ta å høre med legen når jeg skal til kontroll :)
TAKK! :D

Ei venninne av meg la håndklær i fryseren.. Også på magen osv etterpå.. :) det hjalp henne litt :)
Men hun var så nærme termin(20dager før) så hun blei satt igang pga kløen..

Back
Topp