Svangerskapskløe

Nisseguri

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Er det noen her som har hatt svangerskapskløe? Fikk det i uke 36 sist svangerskap, og holdt på å klø meg i hel frem til 6 dager før termin, da ble jeg satt i gang! Det var ikke noe særlig altså:( null søvn, mannen måtte klø meg hele nettene, ingen kløstillende som hjalp og ble heller ikke tatt skikkelig på alvor hos helsesøster og lege. Måtte finne ut selv på nettet at det var sannsynligvis gallesyre som var kommet ut i blodet, og dermed førte til kløing. Og at dette kunne være skadelig for barnet å "være i". Først når jeg krevde å ta blodprøve av galleverdiene tok legen meg på alvor og sendte meg til sjekk/ultralyd, og det ble bestemt at jeg skulle settes i gang to dager etterpå. Hørtes ut som legen omtrent aldri hadde vært borti det før! Leste nettopp at det er stor sannsynlighet for å få det igjen i senere svangerskap om man har hatt det før. Noen andre som har vært borti dette? Denne gangen vet jeg isåfall hva det er og kan være obs.

Uff, det hørtes ikke noe særlig ut :/
Håper du slipper unna denne gangen. Er det noe som hjelper mot svangerskapskløe?

Uff ja håper det:/ neei jeg vet ikke, fikk noen tabletter som skulle virke lindrende og kløestillende, men det var ingenting som hjalp på meg iallefall!

Back
Topp