Svangerskapskløe?

dizzo

Betatt av forumet
Hvis man har svangerskapskløe, er det da på magen man klør og har utslett? Eller kan det variere til andre steder på kroppen?
Jeg klør noe sinnsykt på leggene, og på ryggen. Litt på magen, med det kan ikke sammenlignes med de andre stedene. Har tenkt det er fordi jeg blir tørrere i huden på vinterstid eller hva det kan være....

Har ei venninne som har hatt helt ekstrem svangerskapskløe nå nylig...Hun fødte faktisk for en uke siden:) Hos henne begynte det på magen..Deretter forflyttet det seg til hender og bein, og til slutt hadde hun det på HELE kroppen..Men, mye mulig dette er individuelt...Hvis det er fordi huden er tørr hos deg, så vil jo da kløen forsvinne om du smører deg med noe som tilfører fuktighet..

AAHHH RYGGEN er helt forferdelig, føler jeg går å skrubber meg mot noe hele tida!! Godt å høre det er fler:-P

Jubbu85 skrev:
Har ei venninne som har hatt helt ekstrem svangerskapskløe nå nylig...Hun fødte faktisk for en uke siden:) Hos henne begynte det på magen..Deretter forflyttet det seg til hender og bein, og til slutt hadde hun det på HELE kroppen..Men, mye mulig dette er individuelt...Hvis det er fordi huden er tørr hos deg, så vil jo da kløen forsvinne om du smører deg med noe som tilfører fuktighet..

Jeg smører meg ja. Har ikke telling på hvor mange ganger jeg smører leggene per dag. morgen og x antall ganger på kveldene. Med parfymefri bodylotion. Men det varer kanskje en halvtime før jeg blir helt gal igjen....

jeg fikk høre fra jordmor at så lenge man ikke klødde under føttene eller inni hendene,så var det ikke farlig ihvertfall.

jeg klør OVERALT.......
Holder på å bli gal. gubben bare ler av meg når jeg skrubber meg inntil alt mulig

Det er ikke uvanlig at man klør når man er gravid, huden strekker seg osv. Jeg hadde svangerskapskløe sist, har begynt pittelitt nå. Det er verst i svettesonene! Begynt å klø meg til blods mellom puppene og under BHen, veldig fint..... Og innsiden av lårene har fått gjennomgå siste uka og..

Som det sies, det er først om en klør under føttene eller inne hendene at det kan være tegn på opphopning av gallesyrer i blodet, noe som kan være farlig.

Jeg har en liten plass på hver side av magen som jeg begynte å klø på ganske tidligt i sv.skapet, er ikke ekstremkløe, men klør alltid på samme plassen der:) Og leggene klør jeg kjempe mye på, klør til jeg begynner å blø...og det svir:(
....synest dette er så rart, har en gutt på 2.5år,og merket ingenting av det når jeg gikk gravid med han.

Forrige gang jeg gikk gravid var jeg kjempe rødprikkete inni hendene. Både jordmor og fastlegen hadde aldri sitt slikt før, og det forsvant rett etter fødselen..merkelige greier;)

Back
Topp