Svangerskapskløe mm.

Bkno6286282

Andre møte med forumet
Hei. Har fått intens kløe/utslett på hender og føtter som kommer og går. Først fikk eg beskjed om at det var allergi; men så gikk de over til svangerskapskløe.. eg måtte ta en blodprøve for å sjekke leververdi (?) Legen sa ikke noe mer enn det. Når eg ringte legekontoret i dag fikk eg beskjed om at verdiene var for høy og at legen skulle ringe meg. Etter å ha ventet i mange timer ganske bekymret ringte eg ned igjen og fikk ny beskjed om at de heller var litt lav og at det ikke var noe å bekymre seg for? Hun leste verdiene for meg:
-asat 14
-GT 7
- ck 31
Men eg aner ikke ka det står for eller hva de skal være? Er det noen her som har erfaring med det?

Er fine verdier det! Asat og GT er for å se om man evt har noe leverprovlemer og CK kan gi en indikator på muskelskade eller noe! Synes det virker uprofesjonelt at de først sier det er for høyt og at legen skal ringe og så må du ringe og få høre at det er kanskje litt lavt! Skremme gravide på den måten :-( Du får spørre neste gang du skal til legen men jeg ville ikke bekymret meg for det prøvesvaret der! Håper dette hjalp deg litt

Ja det hjalp litt :-) grådig irriterende at de ikke klarer å gi rett informasjon! Får slå meg til ro med at det er som normalt..

Hvordan går det med kløen din? Jeg har også fått det og holder på å bli sprø! Tatt de samme prøvene som deg, mine var også fine heldigvis. Men jeg kløøøøør!

Huff, klør som en gal en her og :-( men prøv natusan baby (se bilde) den funker på meg, smør på noen ganger for dagen - også når du ikke klør :-)

Vedlegg

• 1470807173002.jpg
    1470807173002.jpg
    93,9 KB · Visninger: 19
Huff, klør som en gal en her og :-( men prøv natusan baby (se bilde) den funker på meg, smør på noen ganger for dagen - også når du ikke klør :-)
Ah, ja, da skal jeg se etter den. Har prøvd med antihistaminer et par dager, samt eurax når jeg legger meg. Synes det er blitt bedre, men våkner fortsatt med kløe på natten. Dagene er myyye bedre! Alt man skal få, altså!!

Alt som prøves kan må prøves;-) holder på å bli gal selv.. bra de har hjulpet på deg, d gjorde de ikke på meg.. skal du ta nye prøver? Spurte legen min om jeg kunne få ny prøve for å følge med, men han mente det ikke var behov for det..

Alt som prøves kan må prøves;-) holder på å bli gal selv.. bra de har hjulpet på deg, d gjorde de ikke på meg.. skal du ta nye prøver? Spurte legen min om jeg kunne få ny prøve for å følge med, men han mente det ikke var behov for det..
Jeg vet ikke helt. Skal til jordmor til uka og skal spørre da. De var veldig lave sist, så det var liksom ikke noe som tydet på at de var i stigning, men hun som tok prøvene da, sa at hvis kløen ble verre, kunne vi godt ta nye prøver - om ikke annet, så for å roe mor litt :) Kan godt tenke meg å ta dem en gang til, bare for å se at de ikke stiger.

Back
Topp