svangerskapskløe? hjelp

Piikachu

Glad i forumet
kløen kom tidlig i svangerskapet. men jeg tenkte ikke noe over det.
i de siste ukene er det blitt værre og værre.
jeg kan våkne om natten pga det klør, det klør stort sett over alt - føles det som.

men det er spesielle plasser det klør hver gang er ved:
- navlen
- trusekanten

- puppene
- underarmen (atmed armhulen)
- innsiden av lårene
- føttene (ikke under føttene)
- knærne, fingrene.. hodebunnen (litt sånn av og på)

kan dette være farlig, eller er det normalt? har du hatt det sånn?

:)

Det er kun hvis kløen kommer inni hendene og under føttene det er grunn til bekymring har jeg fått beskjed om. Smør på med hvitvask og hør med lege eller JM. Jeg har hatt svangerskapskløe i begge svangerskap og har fått beskjed om at det er kun i siste trimester og kun inni håndflater og under føtter jeg trenger å gi beskjed om. Men, jeg ville absolutt tatt det opp med legen!

ORIGINAL: Fru Riskorn

Det er kun hvis kløen kommer inni hendene og under føttene det er grunn til bekymring har jeg fått beskjed om. Smør på med hvitvask og hør med lege eller JM. Jeg har hatt svangerskapskløe i begge svangerskap og har fått beskjed om at det er kun i siste trimester og kun inni håndflater og under føtter jeg trenger å gi beskjed om. Men, jeg ville absolutt tatt det opp med legen!

Må rette deg der. Jeg klødde OPPÅ føttene i 7 uker, og ble til slutt satt i gang fordi det kunne være skummelt for meg og babyen når det dro ut så lenge.

ORIGINAL: Badeand*

ORIGINAL: Fru Riskorn

Må rette deg der. Jeg klødde OPPÅ føttene i 7 uker, og ble til slutt satt i gang fordi det kunne være skummelt for meg og babyen når det dro ut så lenge.

Du må rette på jordmoren og legen min, for det er de som har gitt meg beskjed[:)] Forrige gang tok de også blodprøver av meg, for da klødde jeg inni hendene og oppå føttene. Det gjør jeg denne gangen også, men overhodet ikke noe intenst... derfor måler de ikke.

Back
Topp