Svangerskapskløe....... "#¤%&/

Mammasol*

Elsker forumet
Jeg har fått noe jeg aldri har fått før. Og det er noe av det værste jeg ha vært med på altså.
For jeg får jo aldri fri.
Nå har jeg oppfølging med blod prøver å div med tanke på overproduksjon av gallesyre el noe slikt.
Men jeg må si det at jeg synes det er super ubehagelig på flere måter.
Først og fremst pga at det klør å det hele tiden.
Også pga det jeg liksom har fått vite om denne type kløe.
Noen andre som sliter med det samme å har funnet noe som funker?

Nå er eurax min beste venn inntil jeg finner noe mer..
Å jeg håper håper håper at dette går over å det raskt.

Uff, det er ikke greit med slike kløe!
Jeg har ikke svangerskapskløe selv, men har kronisk atopisk eksem som forverres til de grader i svangerskapet.
Klør meg til blods hver eneste natt, og det er over hele kroppen :confused: Jeg får reseptbelagte salver som hjelper, men kan bare brukes i korte perioder så det rekker å bli ganske så ille i pauseukene. Vet ikke om du har fått noen slike alternativer av legen, eller må du klare deg med reseptfrie salver? Kan du f.eks. få Poleramin (tabeletter) for å lindre kløen?

Skjønner deg godt! Har foreløbig ingen svangerskapskløe, men hadde det med forrige og det er visst stor mulighet for å få det igjen.. Jeg fikk det i uke 36 sist, er nå i uke 31+3. Har dessverre ingen gode råd å gi deg, jeg slet med kløen helt til fødselen var over og vel så det...:/ ble satt i gang 6 dager før termin på grunn av forhøyede galleverdier. Ikke noe behagelig, og håper ikke jeg får det igjen!

Det skal sies at jeg fikk noe kløestillende tabletter av legen, som jeg ikke syns hjalp i det hele..:(

Jeg har fått piller som skal hjelpe men i pakningen så står det at de skal ikke brukes i siste delen av svangerskapet.
Å jeg er i uke 29 nå. Å da er jeg jo i siste trimester. Så da tørr jeg rett og slett ikke å bruke dem enda.
Jeg klør i hendene og under beina og litt oppover leggen.

ÅÅÅ hurra 11-12 uker igjen..... Å som jeg gleder meg.....
I tillegg til at de klør så blir de kok varme også som igjen forverrer kløen..

Jeg har fått piller som skal hjelpe men i pakningen så står det at de skal ikke brukes i siste delen av svangerskapet.
Å jeg er i uke 29 nå. Å da er jeg jo i siste trimester. Så da tørr jeg rett og slett ikke å bruke dem enda.
Jeg klør i hendene og under beina og litt oppover leggen.

ÅÅÅ hurra 11-12 uker igjen..... Å som jeg gleder meg.....
I tillegg til at de klør så blir de kok varme også som igjen forverrer kløen..

Jeg har også svangerskapskløe med forhøyede leververdier og gallesyre.. fikk du ikke ursofalk?? Jeg går på disse tabellettene og leververdiene er nå fine og gallesyren har gått veldig mye ned! Jeg skal gå på de fram til fødsel.. Jeg fikk det påvist i uke 35 og blir satt igang i uke 38! Har desverre ingen råd mot kløe, da den ikke var så intens hos meg! Kløen forsvant nesten helt når leververdiene sank :) håper det samme skjer med deg!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Å det skal jeg ta opp igjen da jeg skal til legen å full kontroll..
Jeg skal dit på fredagen neste uke.
Også får jeg håpe at verdiene ikke er sååå høye.
Hvor lang tid tar det til du får svar på de prøvene?
Jeg fikk det påvist på onsdagen å tokk nye prøver igjen i dag.

Å det skal jeg ta opp igjen da jeg skal til legen å full kontroll..
Jeg skal dit på fredagen neste uke.
Også får jeg håpe at verdiene ikke er sååå høye.
Hvor lang tid tar det til du får svar på de prøvene?
Jeg fikk det påvist på onsdagen å tokk nye prøver igjen i dag.

Ved de første blodprøvene tok det bare to dager før jeg fikk svar, og da ringte legen meg å ba meg gå på apoteket å starte på ursofalk samme dag. Fikk henvisning til fødepoliklinikk, der jeg tok nye blodprøver, samt ble undersøkt med ultralyd av en gynokolog! Lille jenta hadde det helt fint, og prøvene var jo fine, men allikevel ville de ikke la meg gå til termin og sette meg i gang to uker før.. rart du ikke fikk behandling? Du burde jo få tabelletter for å få ned lever og galleverdiene.. Galleprøven blir sendt til Bergen så den kan det ta litt lenger tid å få svar på!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg har fått noe jeg aldri har fått før. Og det er noe av det værste jeg ha vært med på altså.
For jeg får jo aldri fri.
Nå har jeg oppfølging med blod prøver å div med tanke på overproduksjon av gallesyre el noe slikt.
Men jeg må si det at jeg synes det er super ubehagelig på flere måter.
Først og fremst pga at det klør å det hele tiden.
Også pga det jeg liksom har fått vite om denne type kløe.
Noen andre som sliter med det samme å har funnet noe som funker?

Nå er eurax min beste venn inntil jeg finner noe mer..
Å jeg håper håper håper at dette går over å det raskt.
Hadde også svangerskapskløe forrige gang. Er helt grusomt! Hadde det i nesten de 3 siste mnd av svangerskapet. Det var grusomt og mye tårer og fortvilelse. Klødde meg til blods i søvne. Det var en lang kamp før jeg endelig ble satt i gang 1 uke før termin. Grunnen til dette var fordi jeg ikke hadde forhøyede leververdier og gallesyre. Men hadde andre ting som spilte inn samtidig, for mye fostervann,stor baby, carpaltunnel-syndrom, høyt blodtrykk og begynne de svangerskapsforgiftning.

Så er bare til å stå på og kjempe for din sak. Jeg var helt utslitt da jeg skulle bli satt i gang- det var ikke kjekt. Og fødselen tok 26 timer fra første tablett ble satt inn. Er bedre å være uthvilt til fødselen skal finne sted..

Var da ikke mye oppløftende da ang kløen da..
Får håpe jeg får svar på prøvene raskt da. Også ringer jeg sykehuset på mandagen. Jeg har risiko svangerskap så jeg har oppfølging der. Skal på ny ul på fredagen også.

Om tabl hjelper så håper jeg at jeg for dem raskt.
Kan jo være legen venter til svaret på de siste prøvene også får jeg tabl.
En så lenge så hjelper det litt med eurax.

Back
Topp