Svangerskapsforsikring - erfaringer?

Dutterina

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Jeg ser at de fleste forsikringer for gravide starter til og med uke 16 og oppover, noen som har erfaring og kan anbefale noe?

Jeg har hatt fra Codan før. De var vel veldig tidlig ute med å tilby slike forsikringer og hadde gode vilkår da. Jeg har ikke sett på det nå.

Hva forsikrer man da liksom? Hørte ikke noe om dette i mitt første svangerskap.

Det er bare vrøvl, vanlig forsikringer dekker jo det samme.
Da jeg hadde codan skulle den dekke hvis det skjedde noe med babyen ift slutten av svangerskap eller fødsel eller de første tre månedene før man fikk tegnet barneforsikring.

Da jeg hadde codan skulle den dekke hvis det skjedde noe med babyen ift slutten av svangerskap eller fødsel eller de første tre månedene før man fikk tegnet barneforsikring.

Jeg skjønner ikke helt hva det skulle være??
Hva slags form form for erstatning skal det være?

Hm, sniker litt fra februar, hva trenger man forsikring til? :) Offentlige sykehus gir den beste oppfølging landet har å tilby helt gratis hvis noe skulle være galt, og går det skikkelig ille har man rett på støtte fra bla. Nav (fra 27+0 ved dødfødsel/ tidligere hvis barnet er levendefødte før sin død). Støtte til begravelse gis uansett alder på barnet før fylte 18 år.

Last edited:
Jeg skjønner ikke helt hva det skulle være??
Hva slags form form for erstatning skal det være?
Mener den dekket noe ift fødselsskader ihvertfall, der er ikke vanlig forsikringer på sitt beste tror jeg. Også var det ekstra utbetaling hvis barnet døde. Greit man får støtte fra NAV til begravelse, men er likevel dyrt.
Husker ikke, mange år siden nå. Klarer ikke finne at den eksisterer lenger i Norge heller.

Mener den dekket noe ift fødselsskader ihvertfall, der er ikke vanlig forsikringer på sitt beste tror jeg. Også var det ekstra utbetaling hvis barnet døde. Greit man får støtte fra NAV til begravelse, men er likevel dyrt.
Husker ikke, mange år siden nå. Klarer ikke finne at den eksisterer lenger i Norge heller.

Jeg ble anbefalt å ha forsikringer i forhold til svangerskap, siden jeg har et risikofylt svangerskap, så jeg vurderer sterkt å se litt på hva som finnes der ute og hva de kan by på i forhold til vanlig forsikring [emoji4]

Jeg ble anbefalt å ha forsikringer i forhold til svangerskap, siden jeg har et risikofylt svangerskap, så jeg vurderer sterkt å se litt på hva som finnes der ute og hva de kan by på i forhold til vanlig forsikring [emoji4]
Fant at IF har en som gjelder fra 16 uker til 6 mnd etter termindato.

Jeg mener fortsatt det er noe vrøvl ;)
Bruk heller pengene på noe annet.

Back
Topp