svangerskapsforjifting

mamma til to

Forelsket i forumet
har vist fått pågynnende svangerskapsfogiftning noen som vet hva de på sykehuset gjør er 30 uker gravid

Så lenge det ikke er alvorlig så blir du nok bare fulgt ekstra opp, tatt ofte prøver av osv.. utvikler det seg fort og til å bli alvorlig så blir nok baby tatt ut

Jeg fikk alvorlig svangerskapsforgiftning sist svangerskap som endte i hastesnitt. Det begynte med kraftig hodepine, synsforstyrrelser og jeg var i dårlig form. Jeg hadde kommet langt ut i svangerskapet da jeg fikk forgiftningen, men antar at de sjekker blodtrykket og urinen din oftere og eventuelt setter i gang fødselen tidligere. Ønsker deg masse god bedring :)

For vell beskjed om å holde deg mest mulig i ro om mulig ligge store deler av dagen :)

sniker litt.. :)

du får tettere oppfølging med blodtrykk og urinprøve. Jeg fikk beskjed at p2+ i urin (protein) er grunnlag for innleggelse på sykehus, men dette er i sammenheng med høyt blodtrykk. Du kan ha begynnende svangerskapsforgiftning i mange uker før det slår helt ut, noe det heller ikke trenger å gjøre. Blir det for ille vil du eventuellt bli satt i gang da det er eneste kur. Go bedring og lykke til!

Jeg har skikkelig hodepine siste 3 dager, hjelper ingenting. Svimmel også- burde jeg kontakte legen? vil ikke være masete...

Back
Topp