Svangerskapsforgitning

Lillemy26

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
noen andre som hadde svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap? Jeg fikk det siste uka og ble satt i gang pga dette.
Innebærer det noen risiko nå når jeg er gravid igjen? F.eks ekstra kontroller? Kan jeg føde på naturlig avdeling eller må jeg der det er mer «kontroll»?

Har aldri hatt det selv, men det er dessverre større risiko for å få det i et eventuelt neste svangerskap. Du vil da isåfall bli fulgt hyppigere opp med kontroller, for å prøve å unngå at det skjer igjen eller at de oppdager det i et tidlig stadiet. Håper alt har gått bra med deg, og at det ikke ble noen komplikasjoner :)

Sniker. Jeg fikk ingen ekstra oppfølging, og fødet på «naturlig» avdeling. (Hadde ingen symptomer i siste svangerskap).
De noterte det på første time, og fulgte selvfølgelig med, men det gjør de jo uansett. Følger med, altså.

Har aldri hatt det selv, men det er dessverre større risiko for å få det i et eventuelt neste svangerskap. Du vil da isåfall bli fulgt hyppigere opp med kontroller, for å prøve å unngå at det skjer igjen eller at de oppdager det i et tidlig stadiet. Håper alt har gått bra med deg, og at det ikke ble noen komplikasjoner :)
Hm, jeg leste akkurat nå at man sjeldent får det i neste svangerskap. Må høre med
Jordmor på første time :) usikker på hvorfor jeg egentlig fikk det også..

Jeg hadde svangerskapsforgiftning forrige gang. Hadde det ikke med første. Fikk beskjed om at jeg skal på tidlig ultralyd ganske snart, så begynne på blodfortynnende, og så blir det tett oppfølging. Jeg fikk i tillegg beskjed om at jeg har økt sjangse for å få det igjen, så derfor blir det tettere oppfølging.

Eg fekk alvorleg svangerskapsforgifting og hastekeisersnitt 9 dg før termin sist. Har ikkje vore til 1. kontroll endå, men vil tru at det i kombinasjon med at eg er blitt 40 år vil føre til litt ekstra oppfølging undervegs.

Jeg hadde preeklampsi med nr 1 og ble fulgt opp tett med nr 2. Ble satt igang med nr 2 pga legen syntes det var for risikabelt å gå lenger (7 dager over) .. fikk ikke lov å føde i vann pga det... Men ikke noe annet

Back
Topp