svangerskapsforgitfning + ikke vann men farris, salt osv.

Janneymortilsnart3

Forelsket i forumet
jeg har lyst å dele litt info til dere om svangerskapsforgiftning og salt, vann, mat osv.
Men først vil jeg fortelle litt om hvorfor jeg selv prøver ut dette og vil dele det med dere.

I 2009 ble jeg gravid for første gang. Jeg kan med hånda på hjerte si at det var ett rent helvette å gå gravid. ikke en eneste dag klarte jeg å nyte å gå gravid. De første 4 mnd spydde jeg 24/7. gikk ned flere kg og var på grensen til å havne på sykhuset. Når endelig kvalmen ga seg fikk jeg problemer med bekkenet! lå for det meste på sofaen, og kunne ikke gå turer mer enn 10min til dagen. slet utrolig mye med svimmelhet også. mye vann i kroppen fra jeg var 5 mnd på vei. å la på meg over 20kg.
Denne gangen vil jeg prøve å unngå det. derfor har jeg spurt min svigerfar om råd. han har kontakt med noen i usa som kan utrolig mye om dette. de er professorer innen dette emne.

Håper dere har orket å lese så langt:)

Eclampsia = svangerskapsforgiftning.
Årsakssammenheng:
Svangerskapsforgiftning begynner med en diett som inneholder for lite animalsk protein(egg,sau-storfe kjøtt, hvitost etc.) som igjen svekker leverens evne til å lagre "sukker" som dermed svekker leverns "av-giftning" funksjon av østrogen og insulin. T4 hormonet konverteres i leveren til T3, men kvinnen har generelt en for ineffektiv lever, grunnet nettopp for lavt inntak av animalsk protein.Protein mangel svekker også aktivering til skjoldbrukskjertelens T4 hormon produksjon.

Lite protein og høyt østrogen fører til økt tendens til at blodet koagulerer. høyt østrogen ødelegger leverens evne til å produsere albumin.

B vitamin alene er nok til at leveren er underaktiv, som igjen skaper østrogen dominans, og vitamin A-mangel forårsaker en manglende evne til å bruke protein effektivt og å lage progresteron.

SALT
-
Lavt stoffskifte tapper kroppen for natrium(salt).
Tapet av natrium (salt) forårsaker vevs ødem (vann i kroppen), og blodvolumet reduseres (blodet blir alt for tykt)

Blodtrykket øker og blodsukkeret blir ustabilt, hormonet kortison stiger og "stjeler" muskler for å lage glkukose,
-og øker sannsynligheten for prematur (for tidlig) fødsel.

-Alt som fører til lavt stoffskifte vil gjøre problemet verre.

-Høyt østrogen, lav blodsukker, tyktflytende blod, øker tendensen til at blodet koagulerer, som igjen forårsaker krampeanfall.

-En diett med LITE SALT og protein dreper sannsynligvis mange flere mennesker enn det har vært dokumentert.

Aldring er vanligvis en "lavt blodvolum tilstand", så når legen anbefaler salt begrensning for høyt blodtrykk er det like dårlig/farlig råd som når de anbefaler salt-begrensning i svangerskaper.

I en grupper kvinner med svangerskapsforgiftning, var blodvolumet 39% under det som friske kvinner hadde. Kvinner som dør av svangerskapsforgiftning, har ofte omfattende blodpropper, og noen ganger har hjernen og leveren vist tegn på tidligere skader, trolig fra blodpropp.

Albumin har vært brukt terapeutisk i svangerskap forgiftning(kelman), for å gjennopprette blodvolumet. rett og slett å spise ekstra animalsk protein vil raskt gjenopprette blodets albumin.
-Thyroid terapi alene har hatt fantastisk suksess i behandling av forebygging svangerskapsforgiftning.

kvalme og svimmelhet- drikke appelsin juice med hav-salt oppi.
Det absorberer sukkeret, og er avgjørende for å gjenopprette blodvolumet.

Under (feil) -ernæring
Fedme og "overdreven vektøkning" knyttet til svangerskapsforgiftning har distrahert fleste leger fra det faktum at underernæring er den grunnleggende årsaken!
Forsøket på å begrense vektøkning i svangerskapet har utvidet problemet med svangerskapsforgiftning utover dens tilknytning til fattigdom, til de mer velstående klassene.
Mellom 1834 og 1843, oppdaget John CW Lever, at 9 av 10 kvinner med svangerskapsforgiftning hadde albumin protein (eggehvite stoffer) i urinen sin. han beskrev de kvinnen som fødte en prematur, baby som veide lite, som å være "feil ernærte".
Rosenstein observerte at ble innledet med endringer i serum, og så at spesielt lavt albumin (aminosur,protein) som en årsak til svangeskapsforgtning.

SÅNN, da har jeg fått med det meste:)
Håper dere fikk lest alt:)

www.RayPeat.com!

Back
Topp