svangerskapsforgiftnng??!!

Nei, alle kontrollene var normale. Til og med den jeg hadde hos jm ni dager før det blei oppdaga på legevakta. (Jeg hadde smerter i 12 dager)
Det starta som sterke, men diffuse mageknipsmerter øverst i magen. Fikk beskjed om at det var babyen som pressa på. I begynnelsen kom og gikk smertene litt, men kun en formiddag o.l. Ut i uka fikk jeg stigende, konstante smerter og måtte ty til smertestillende (som hadde effekt i 10min ca), så jeg knaspra nesten paracet til slutt. Dusja flere ganger om dagen, for varmvannet lindra litt + at jeg varma en rispose i microen som jeg lå med hele dagen. Til slutt lå jeg naken i fosterstilling på badromsgulvet og gråt - da greide jeg ikke mer av smertene, som ble sterkere for hver dag. Kjenner meg ikke igjen i dine symptomer, men plagene mine kom av den HELLP - syndromet og ikke forgiftninga. Du kan ikke få syndromet uten å ha forgiftning først, så om du tester jevnlig og prøvene er fine, og formen er stabil, så ville jeg tro at det bare er kroppen din som er sliten.. Kvalmen kommer gjerne igjen på slutten av svangerskapet også, så det spørst om det rett og slett er hormonene, som du sier. :)

TAkk for svar ;)
Virker som dine symptomer blei raskt verre da.
Men syns det var rart at alt var fint da på svangerskapskontrollene, visst du tydeligvis hadde forgiftnign først, og så det endre syndromet.Jeg har hatt noen svake smerter øverst i magen av og til. Men de har jeg egentlig hatt periodevis hele svangerskapet, og særlig når jeg lener meg framover..visst jeg sitter for eks og lener meg fram, da kan jeg få veldig vondt der. Men det går fort over. Kvalmen kommer og går litt. Den kan nok også komme av hva jeg spiser...Men gjør jo også at jeg føler meg uvel og ikke har så stor matlyst. I tillegg har jeg litt jernmangel, så vet at det kan gjøre meg svimmel. Men er jo ikke sånn hver dag. Tror nok også at det faktum at jeg har 2 barn å ta meg av utenfor magen, også spiller en rolle. Blir nok mer sliten av å ha mye å ta seg av også.
Formen er jo forsåvidt stabil da...eller jevnt ustabil for og si dt sånn. Den er veldig varierende.Men Hr ikke store smerter. Kun ubehag. Og er enormt energiløs....noe jeg da har vert hele graviditeten. Pluss høyt blodtrykk-det går litt opp og ned men har vert mye høyt.
Men kjenner mye liv av bebis, og tenker at hun har det bra selv om jeg skranter litt ;)
Skal til jordmor i morgen, så da får vi se hva hun sier og finner ut på urinprøven.Og ikke minst blodtrykket..:p
 
Det skumle med sf er at man kan føle seg helt frisk. Og alle har forskjellige symptomer. Jeg hadde høyt bt, ødemer og proteiner i urinen. Leveren hadde heller ikke bra verdier. Men hadde aldri vondt i hodet eller øverst i magen eller følte meg dårlig på noen som helst måte. Endte i eklampsikramper. Kom veldig fort når det først kom.


<3 sønn nov 07 og ny spire på vei 4.2.14 <3
 
Jeg hadde preklampsi med nr. 2. Jeg hadde egentlig ingen klassiske symptomer (hodepine, kvalme, synsforstyrrelser), men dro til legen fordi jeg hadde irriterende trykk i det ene øret... merkelig greie. Det var ingen andre ting som feila, ingen feber eller forkjølelse bare et trykk i det ene øret som gjorde at hørselen var noe nedsatt. Da oppdaga de at jeg hadde forhøyet blodtrykk og proteiner i urinen. Jeg hadde også noe vann i kroppen. Jeg følte meg ikke syk. Så man trenger ikke å merke noe heller. Men fødselen starta bare allerede neste dag, så det ordna seg og bt. gikk ned ganske snart etter fødselen var overstått.
 
Back
Topp