Svangerskapsforgiftning?

mamma84

Glad i forumet
Hei!!!
Jeg lurer på hvordan dere har oppdaget det, var det legen eller merket du noe selv?

Jeg har den siste tiden hvert småkvalm (spesielt om morningen) og de siste tre dagene har jeg hatt hodepine som har kommet og gått! Igår kveld hadde jeg også intense stikkinger nederst i magen (høyre og venstre side) rett over musa liksom.

Er redd for å få SF. Har legetime 1 november og time til jordmor 18 oktober. Burde jeg ta kontakt med en av dem før dette?

Den kan jo være lurt å levere en urinprøve på legekontoret ditt, samt be dem ta et blodtrykk av deg. Da ser de om du er på vei til å få forgiftning eller ikke. Du trenger ikke time hos legen for å gjøre dette, det kan legesekretærene gjøre. Så lenge du er bekymret syntes jeg du skal ta turen dit.

Jeg har høyt blodtrykk og protein i urin. Jeg har fått beskjed av jordmor og være veldig obs på hodepine. Mer gjorde de ikke. Men de skrev det inn i journalen da. Vet egentlig ikke helt om det er SF eller ikke.

I begynnelsen av svangerskapet hadde jeg eggehvitte i urinen, men jeg har ikke hørt noe om det i det siste. Har heller ikke høyt blodtrykk. Tror jeg ser det an et par dager, hvis det ikke blir noe bedre kan jeg ta en tur innom!

Blir nervøs jeg... Driver å ser stjerner bare jeg grer håret... Er det det samme som flimmring for øynene??

Espen har fri i morgen så vi kan jo dra innom legen da...

Føler meg jo ikke så veldig dårlig da...
Jeg ringer hvis det blir verre også drar jeg innom legen i morgen! Det lover jeg...!

Jordmor fattet mistanke og sendte meg på sykehuset. Skjønte ikke før etter fødselen at jeg hadde vært syk. Gikk og tok prøver hverdag de siste 2 ukene. Fødselen ble startet 4 uker før termin.
Her kan du lese litt om preeklampsi: http://www.babyverden.no/templates/Article____476.aspx

Hadde du ingen symptomer da?
Oppdaget de det tidlig?

Hadde du ingen symptomer da?
Oppdaget de det tidlig?

Ble oppdaget i ca. uke 34. Følte meg ikke syk, men blodtrykket var til tider veldig høyt, masse protein i urinen og flimring foran øynene.

De sier det er sjelden før uke 20, men ta å sjekk opp dette.

mamma84: Har du fått ringt? Hva sa de?

Jeg har ikke ringt, for det er mye bedre idag. Skal jo til jordmor på tirsdag så jeg tar det da!

Back
Topp