Svangerskapsforgiftning

- Amy -

Gift med forumet
Dere som har hatt det: Hadde dere disse smertene øverst i magen? Hvordan kjentes disse ut?

Har sånn sviende følelse der, men vet jo ikke hvordan det skal føles ut.. Kanskje det er bebisen som hopper på litt vondt plass.. Blodprøvene tydet på begynnende sv.forgiftning men urinen er foreløpig fin (spor av protein bare). Skal inn på ekstra kontroller på sykehuset neste uke.. De ville ikke si så mye om blodprøvene de sa bare de ville ha meg inn for oppfølging.. Forstår ikke så mye jeg...

Kanskje noen som har hatt det kan forklare litt for meg??

Jeg hadde SF i mitt forige svangerskap, som endte med Eklamsi. Hadde da kraftige smerter øverst i magen. Kan ikke si at de føles som noe svie eller noe slikt. Vanskelig å beskrive. Men smertene var slik at jeg tenkte med en gang at dette kan ikke være normalt.

Har derimot noe svie lignendes smerter nå eller nett som noen stikker eller skjerer øverts i magen på venstre side. Men disse smertene kommer bare av og til eller vist jeg trykker på plassen. Men ligner ikke på de SF smertene. Vet ikke om du ble noe klokerer. Ble bare rot av dette[8D]

Men dersom du er usikker eller føler på noe, så er vel ingenting bedre en å ta en tur til legen.
Lykke til[:)]

ORIGINAL: snevit

Jeg hadde SF i mitt forige svangerskap, som endte med Eklamsi. Hadde da kraftige smerter øverst i magen. Kan ikke si at de føles som noe svie eller noe slikt. Vanskelig å beskrive. Men smertene var slik at jeg tenkte med en gang at dette kan ikke være normalt.

Har derimot noe svie lignendes smerter nå eller nett som noen stikker eller skjerer øverts i magen på venstre side. Men disse smertene kommer bare av og til eller vist jeg trykker på plassen. Men ligner ikke på de SF smertene. Vet ikke om du ble noe klokerer. Ble bare rot av dette[8D]

Men dersom du er usikker eller føler på noe, så er vel ingenting bedre en å ta en tur til legen.
Lykke til[:)]

Jupp ble litt klokere[:)] Huff bare bekymret for å bli verre.. Men blir nok ikke det. Går nok heeeelt fint dette hehe.. *minne megselv på at jeg ikke må overanalysere alt*

Er nok garantert sånn du sier at jeg bare VET at dette er unormalt.

Smertene øverst i magen ved sf er ikke sviende, vanskelig å beskrive men mer lik gallestensmerter om du har opplevd dette. Ganske intense smerter med ander ord. Årsaken til smertene ved sf er at leveren (som er skjøvet opp dit pga av graviditeten) er påvirket av sf. En får en form for leverbettenelse. Det er derfor jeg sammenligner smerten med smerten en kan få i leveren dersom en gallesten har kilt seg fast i galleveien og dette har ført til leverbetennelse. Har hatt begge deler og syns nok smerten var sammenlignbar, men har i ettertid vansker med å beskrive nøyaktig hvordan det kjentes ut. Som kraftig vedvarende sting/hold kanskje som ikke gir seg, nja noe dårlig beskrevet men jeg får det ikke til bedre.

Sviende smerter øverst i magen har jeg også hatt og det har nok vært musklatur som har blitt strekt litt vel mye. Særlig svir det i muskelfestet dersom dette har blitt tøyd litt for langt. Svien har da sittet rett under ribbena omtrent ved solar plexus.

Back
Topp