svangerskapsforgiftning

MLS

Glad i forumet
når jeg har lagt nede også reist meg opp igjen, så er det akkustt som 50 ildfluer flyr i lufta om dere skjønner[&:] i ca 10-20 sek... itillegg har jeg hodeverk, men det har jeg hatt endel da. kan det være svangerskapsforgiftning, eller er jeg helt på bærtur?

De tydeligste "tegnene" på svangerskapsforgiftning er:

1. Ødem (væske) ansammling i kroppen, som kommer fort.
2. Pannehodepine
3. Smerte i magen  
4. Prikker, dotter  foran øynene eller synsforstyrrelser (men da er det gått langt)
5. uforklarlig form, føler seg litt utanfor seg selv, ikke noe å sette fingern på.

Men husk noen merker ikke noe som helst!

Ta å stikk innom legen din å ta sticks prøve av urin å sjekk om det er protein der,
og ikke minst blodtrykket (som ligger på ca 140/95 om det er fare på fære).
Blodtrykket og protein i urinen henger sammen som hand i hansken OM det er svangerskapsforgiftning på gang.

Lykke til, håper du blir bedre FORT!

Klem fra Kathrine

oi, dette lurer jeg også på! må man få alle tegnene på en gang? jeg ser også ildfluer i ny og ne, men har aldri fått påvist noe protein i urin eller høyt blodtrykk. i det siste har jeg også fått hevelser i beina og litt i hender, men dette er jo også vanlig på slutten? er litt sliten og uttafor, men har ingen av de andre tegna.....
er det noen andre grunner til at vi ser ildfluer?

Vet ikke hvorfor dere ser "ildfluer" lavt blodsukker kansje???
Dersom det er når dere ligger å reiser dere opp (fort).

Det varierer fra person til person ang tegnene/symptomene som kommer,
men jeg trur ikke at alle kommer med en gang.

For preeklamsi kan utvikle seg til eklamsi å da er det mer snakk om smerter i magen og sysnforstyrrelser.

Jeg hadde alvårlig forgiftning sist, ble forløst med haste keisersnitt i uke 31,
har nå fått det igjen, men det er ikke av den alvårlige graden.

Svangerskapsforgiftning deles inn i tre grade: mild, moderat og alvårlig.

Ja man får væske i kroppen i slutten av et svangerskap, og npen får det åsså ganske så tidlig. Men et godt tegn er at det meste skal forsvinne i løpete av natta, ikke alt.
Men det som gjør det smertefullt eller ubehagelig. Men her kommer åsså salt inntaket inn i bildet, er man slurvete med salt inntaket vil vannet som er kommet bli!!!

Husk!!!
Man har IKKE forgiftning om det ikke viser på blodtrykket eller urinen,
men husk åsså at det kan komme FORT FORT FORT!!!!
Det tok 48 timer sist fra jeg fikk diagnosen, til jeg ble forløst.
(men det var en meget alvårlig grad da...)

Kathrine

okay, det var kjekt å vite..

tusen takk[;)]

Back
Topp