Svangerskapsforgiftning

Beros_2020

Blir kjent med forumet
Hei,
Er det noen andre her som fikk svangerskapsforgiftning i et tidligere svangerskap? Jeg fikk det tidlig og det er høy sannsynlighet for at det skjer denne gangen også. Hvordan forholder dere dere til det? Kjenner jeg ikke helt klarer å slappe av og glede meg over denne lille spiren

Ja, hadde det i første svangerskap (alvorlig preeklampsi og truende eklampsi). Har ikke klart å bli gravid igjen, eller jeg blir, men mister. Kjenner på angsten for å bli gravid ifht svangerskapsforgiftning, men er blitt forespeilet tett oppfølging og albyl-e, så håper det går fint når (om) vi blir gravide igjen.

Håper du får god oppfølging og slipper unna i denne runden ❤

Hei, jeg fikk svangerskapsforgiftning i uke 36 med førstemann og i terminuka med andremann. Jeg har også antifosfolipid syndrom, så jeg gikk på fragmin og Albyl-E gjennom hele svangerskapet. Fra start til slutt. Kan se ut som at det hadde god effekt for min del.

Skal også sies at jeg ikke jobbet de siste 3 mnd før termin.

Ja, hadde det i første svangerskap (alvorlig preeklampsi og truende eklampsi). Har ikke klart å bli gravid igjen, eller jeg blir, men mister. Kjenner på angsten for å bli gravid ifht svangerskapsforgiftning, men er blitt forespeilet tett oppfølging og albyl-e, så håper det går fint når (om) vi blir gravide igjen.

Jeg fikk det samme som deg. Da jeg ble utskrevet etter forrige fødsel fikk jeg beskjed om at ved et eventuelt nytt svangerskap, skal jeg gå på hyppige kontroller hos jordmor på føden, tidlig ultralyd, begynne på albyl-e osv. Jeg er bare 5+6 i dag, så har ikke kontaktet noen enda. Vil vente litt til for å se hvordan det går, er også redd for å miste.
Håper det klaffer for dere snart og at vi alle får et lettere svangerskap og en bedre fødselsopplevelse! Jeg har enda litt skrekken etter min ‍

Jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning i første svangerskap, og fødte i uke 32 pga det. Denne gangen gikk jeg til termin, med helt normalvektig baby. Albyl-E og jevnlige vekstkontroller.
Det er aller mest sannsynlig at man ikke får det igjen etter man har hatt det en gang. :)

Hei,
Er det noen andre her som fikk svangerskapsforgiftning i et tidligere svangerskap? Jeg fikk det tidlig og det er høy sannsynlighet for at det skjer denne gangen også. Hvordan forholder dere dere til det? Kjenner jeg ikke helt klarer å slappe av og glede meg over denne lille spiren

Jeg fikk alvorlig svangerskapsforgiftning og HELLP sist i uke 27, for 4 år siden. Er nå gravid i uke 35+2. Hatt fint lavt blodtrykk og fine urinprøver hele veien. Så det er mulighet for et svangerskap uten også. Går på albyl-e. ☺️

Back
Topp