Svangerskapsforgiftning

Lil-17

Forumet er livet
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Det sies at det er 2 til 3 ganger høyere risiko for svangerskapsforgiftning når man venter tvillinger, hva blir disse tallene i %?
50-75% høyere sjanse enn for enling-gravide kan vel ikke stemme? Det høres så sykt mye ut..

Og hva er indikatorer på at man er i faresonen for å utvikle sv. forgiftning?

Jeg fikk svangerskapsforgiftning den siste mnd jeg gikk gravid med tvillingene mine.
Formen min var heldigvis ok med forgiftningen - hadde økt proteiner i urinen, litt høy blodtrykk og litt prikking i synsfeltet.

Den dagen tvillingene mine ble født så forandret situasjonen seg litt for meg -fikk dårligere reflekser når legen dunket i meg og blodtrykket mitt økte - så tvillingene mine ble født med keisersnitt.
En liten uke etter fødselen så snakket jeg med den ene av fødselslegene mine og han sa at de måtte ta meg fort for det stod om livet mitt. :nailbiting:

Jeg fikk det ikke, og jeg kjente vel Et par som Fikk det. Så vil ikke si det er veldig utbredt

Jeg fikk begynnende svangerskapsforgiftning, og det var en av grunnene til at jeg ble satt i gang (37+0). Måtte inn på kontroller et par ganger i uken på slutten, fikk høyere og høyere utslag på proteiner i urinen og ganske høyt blodtrykk. Rett før fødsel var blodtrykket 150/100. Men hadde ikke noen andre symptomer..

Var i kjempeform :knegg:.

Back
Topp