Svangerskapsforgiftning?

Julilykke-17

Forumet er livet
Julibaluba 2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Trenger litt råd her! Jeg har den siste uka blitt mye mer hoven i beina. Verdt å nevne at vi er på Sørlandet hvor det har vært veldig varmt, og at jeg har vært mer på farten enn ellers, dvs ikke fått ligge på sofaen med beina høyt. I går og i dag er hevelsene enorme, typ jeg klarer knapt bøye anklene, og kjenner at det presser og sprenger helt opp i lårene. I tillegg har jeg fått en del smerter midt under brystbeinet og under høyre ribbeinsbue, disse kommer spm plutselige "tak" hvor jeg kvepper til. Jeg har i mange uker hatt sykt vondt i magemusklene og følt at det gnager og strekker under høyre ribbeinsbue, men lillesnupp ligger i seteleie og presser i ribbeins mine. Smertene jeg kjenner nå er litt annerledes enn disse jeg har hatt lenge. Frøkna i magen er veldig aktiv, og allmenntilstanden min ellers er god. Bør jeg være bekymra for svangerskapsforgiftning, eller er dette normalt? Jeg er 37+4 i dag og skal på kontroll igjen til mandag.

Ring føden og hør [emoji4] jeg var på svangerskapskontroll i dag (uke 39), og ble sendt fra fastlegen til føden i Arendal pga mulig svangerskapsforgiftning. Økende ødem i bein og hender, høyt blodtrykk og utslag på urinen. Og nå er jeg innlagt fødeavdelingen og satt i gang [emoji111]️ og jeg kjente ikke symptomene på kroppen annet enn ødemene i beina. Så bedre å ringe en gang for mye [emoji4]

Bare å ringe og høre. Får du symptomer som kvalme, hodepine eller synsforstyrrelser begynner det å bli skummelt.

Hvordan går det med deg? Har du snakket med føden?
Vi har vært på st.Hans feiring på ei øy med veldig dårlig mobildekning, så jeg har valgt å se der an til i morra. Smertene i ribbeina har gått tilbake til de "vanlige" som jeg har kjent på i mange uker, men hevelsene er fortsatt stooore. Ringer i morra tidlig hvis ikke det blir noen bedring.

Etter ei kjøligere natt i natt så hadde jeg ankler igjen til morgenen i dag! Jeg er fortsatt hoven, men mer som jeg har vært de siste ukene. Da sola titta fram utover dagen så hovna jeg fort opp igjen, men det tyder gjerne på at det bare er varmen som har trigga det.. Smertene under ribbeina har flytta seg litt lenger ned på magen i dag, så det må være lillesnupp som holder på med noe f**nskap inni der:hilarious:

Back
Topp