Svangerskapsforgiftning

Nekter å føde en kanonkule på 5kg, det er iallefall sikkert! Håper absolutt det starter selv før onsdag, da jeg har hørt litt varierende om fødsler som er satt i gang. Er andregangs men forrige mann var 2800gram da vannet gikk og han kom av seg selv i uke 37+0, brukte 18 timer og han satt fast med et lite hode på 31cm, pluss jeg revnet i 3 retninger men ikke veldig omfattende, ble sydd i 1,5 time etterpå.
Har derfor fullstendig noia for å få en unge på 4,5kg pluss. Har og skjønt det sånn at de er mer skeptiske til å sette i gang en fødsel på førstegangsfødende enn fleregangsfødende, fordi det ofte kan oppstå mer komplikasjoner da.
Skjønner veldig godt at du er redd for å få en baby på 5kg plutselig, hvis du må gå over termin i tillegg. Vi får håpe de har målt litt feil på oss begge og at de kommer av seg selv litt før og er mindre enn antatt :)!
Skal inn igjen på ny kontroll onsdag i neste uke, er da 37+5, fikk beskjed om å pakke bag i tilfelle de bare ville sette i gang med en gang den dagen. Var på sist kontroll i uke 35+5.

Ja, vi får håpe det. Høres ut som du kan forvente å bli der fra uke 37+5 og satt igang da? Var ikke snakk om noe slik med meg i det hele tatt. Vi får bare krysse fingrene for at det ikke blir kanonkuler som du sier. Høres ikke behagelig ut med forrige. Så skjønner godt hvordan du tenker rundt det...
 
Tusen takk! :) Skal inn igjen mandag og onsdag foreløpig neste uke, men med beskjed om å ta kontakt om jeg skulle merke noe som helst. Jeg har fremdeles det der armbåndet på, og de skulle ha journalen eller papirene aktive i tilfelle noe skulle skje.

Sitringen var ubehagelige, jeg hadde problemer når jeg skulle sove, var kjempesliten, men kroppen roet seg ikke, var veldig urolig. Fikk dirring eller skjelving i hendene og armene også, det i seg selv var ikke så ekkelt, mer plagsomt fordi jeg ikke fikk til å gjøre "presisjonsarbeid" med hendene. Skulle plukke opp en synål, og fikk ikke tak på den uansett hva jeg gjorde [emoji14]

Heldigvis har jeg ikke opplevd det samme som deg, og jeg håper jeg slipper det også. Høres helt forferdelig ut slik som du har hatt det! Innser at jeg skal ta det med ro, og forstå alvorligheten i dette, slik at jeg forhåpentligvis kan gå til termin og slippe og bli så syk.
Går det fortsatt bra med deg? Har tenkt på deg :)
 
Ja, takk som spør! [emoji813]red

Ser ut til at jeg skal fortsette med tablettene ut svangerskapet, med lav terskel for å ta kontakt ved forverring. Skal inn igjen på onsdag. :) Føler jeg er i trygge hender!
Godt og høre [emoji173] Håper du fortsatt har det bra.
 
Godt og høre [emoji173] Håper du fortsatt har det bra.
Hei, oppdateringen fra idag er at blodtrykket var gått opp igjen, 150/105, så de har justert medisineringen. Skal inn til kontroll igjen om 4 dager, med beskjed om å ta kontakt hvis jeg skulle få symptomer.

Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette, men legen sa at jeg mest sannsynligvis ikke kom til å gå til termin.

Er heldigvis ferdig med eksamen uansett nå, så nå gjør det ingenting om hun kommer, selv om jeg helst skulle ønske hun ventet en uke til, og kom av seg selv.
 
Hei, oppdateringen fra idag er at blodtrykket var gått opp igjen, 150/105, så de har justert medisineringen. Skal inn til kontroll igjen om 4 dager, med beskjed om å ta kontakt hvis jeg skulle få symptomer.

Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette, men legen sa at jeg mest sannsynligvis ikke kom til å gå til termin.

Er heldigvis ferdig med eksamen uansett nå, så nå gjør det ingenting om hun kommer, selv om jeg helst skulle ønske hun ventet en uke til, og kom av seg selv.

Det var høyt ja. Vi får håpe hun kommer av seg selv om en uke da [emoji4]
 
Hei, oppdateringen fra idag er at blodtrykket var gått opp igjen, 150/105, så de har justert medisineringen. Skal inn til kontroll igjen om 4 dager, med beskjed om å ta kontakt hvis jeg skulle få symptomer.

Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette, men legen sa at jeg mest sannsynligvis ikke kom til å gå til termin.

Er heldigvis ferdig med eksamen uansett nå, så nå gjør det ingenting om hun kommer, selv om jeg helst skulle ønske hun ventet en uke til, og kom av seg selv.

Så leit å høre at det stiger igjen.. Men dog godt at medisinene fungerer selvom de må øke, Sadie. Det er viktig at du tar kontakt ved symptomer, da det kan gå fort om det først slår ut.

Sannsynligvis vil de sette deg i gang om det forverrer seg nå, for at du ikke skal bli veldig dårlig. Hvor langt er du på vei nå? Jeg forstår godt du vil det skal gå av seg selv, det er jo alltid det beste om alt er i orden. Men jeg tror du skal forberede deg på at allerede om 4 dager kan det være de legger deg inn, og ikke vil vente lengre. De utsetter så lenge de kan, men tar gjerne ingen sjangser heller. Har du hatt flere sitringer, eller holder det seg rolig?
 
Så leit å høre at det stiger igjen.. Men dog godt at medisinene fungerer selvom de må øke, Sadie. Det er viktig at du tar kontakt ved symptomer, da det kan gå fort om det først slår ut.

Sannsynligvis vil de sette deg i gang om det forverrer seg nå, for at du ikke skal bli veldig dårlig. Hvor langt er du på vei nå? Jeg forstår godt du vil det skal gå av seg selv, det er jo alltid det beste om alt er i orden. Men jeg tror du skal forberede deg på at allerede om 4 dager kan det være de legger deg inn, og ikke vil vente lengre. De utsetter så lenge de kan, men tar gjerne ingen sjangser heller. Har du hatt flere sitringer, eller holder det seg rolig?
Er 37+6 idag, og i tillegg er hun ca. 10% over gjennomsnittet i størrelse, så hun er jo sånn sett ferdig. Kjenner jeg gruer meg til kontroll neste uke i tilfelle jeg blir innlagt, har lite lyst til det, men det viktigste er jo at babyen har det bra.

Skal til fastlegen på mandag, jordmor tirsdag, så tenkte å høre om hun ville anbefalt stripping/tøying. Skal til fødepoliklinikken på onsdag, det er vel disse som avgjør jeg om jeg blir innlagt eller ei? Med mindre jeg blir verre selvsagt.

Jeg er litt skjelven i hendene, litt susete i hodet, men nå har jeg sovet dårlig den siste uken, og jobbet mange timer hver eneste dag med en hjemmeeksamen i tillegg, så det forklarer nok litt. Den uroen jeg opplevde i kroppen er ikke tilstede, så det er bra tenker jeg.

Men uansett bør jeg nok pakke den fødebagen snart :p
 
Er 37+6 idag, og i tillegg er hun ca. 10% over gjennomsnittet i størrelse, så hun er jo sånn sett ferdig. Kjenner jeg gruer meg til kontroll neste uke i tilfelle jeg blir innlagt, har lite lyst til det, men det viktigste er jo at babyen har det bra.

Skal til fastlegen på mandag, jordmor tirsdag, så tenkte å høre om hun ville anbefalt stripping/tøying. Skal til fødepoliklinikken på onsdag, det er vel disse som avgjør jeg om jeg blir innlagt eller ei? Med mindre jeg blir verre selvsagt.

Jeg er litt skjelven i hendene, litt susete i hodet, men nå har jeg sovet dårlig den siste uken, og jobbet mange timer hver eneste dag med en hjemmeeksamen i tillegg, så det forklarer nok litt. Den uroen jeg opplevde i kroppen er ikke tilstede, så det er bra tenker jeg.

Men uansett bør jeg nok pakke den fødebagen snart :p

Da er hun i allefall godt rustet [emoji171] Jeg forstår du gruer deg, og det er lov også. Det viktigste er at både du og baby har det bra. Men du kan håpe på modning i mellomtiden uansett, for kroppen er rar, den vil gjerne rydde opp. Da jeg ble sjekket dagen før ks hadde jeg en fingertuppsåpning. De mente da at kroppen ville rydde opp og gå i fødsel om kort tid, fordi jeg var syk.

Ja, hør om eventuell tøying, om hun vil prøve det. Både jordmor, lege og fødepol kan sørge for innleggelse, men lege og jordmor ringer gjerne inn symptomene til fødepol for at de skal avgjøre. Fødepol vil nok på onsdag eventuelt legge deg inn om de ser det nødvendig. Jeg ble innlagt siste gangen via jordmor som ringte fødepol.

Kan være greit å pakke klart ja, og ha det i bilen.

Hvis du skulle bli urolig og få sitringer igjen så ring, jeg ventet for lenge og det var ikke bra. Eller hvis søvn og slappe av ikke gir bedring. Da ville jeg og fått en kontroll. Uansett lykke til, jeg krysser virkelig fingrene for at du slipper "billig" unna i situasjonen du er i [emoji171]
 
Da er hun i allefall godt rustet [emoji171] Jeg forstår du gruer deg, og det er lov også. Det viktigste er at både du og baby har det bra. Men du kan håpe på modning i mellomtiden uansett, for kroppen er rar, den vil gjerne rydde opp. Da jeg ble sjekket dagen før ks hadde jeg en fingertuppsåpning. De mente da at kroppen ville rydde opp og gå i fødsel om kort tid, fordi jeg var syk.

Ja, hør om eventuell tøying, om hun vil prøve det. Både jordmor, lege og fødepol kan sørge for innleggelse, men lege og jordmor ringer gjerne inn symptomene til fødepol for at de skal avgjøre. Fødepol vil nok på onsdag eventuelt legge deg inn om de ser det nødvendig. Jeg ble innlagt siste gangen via jordmor som ringte fødepol.

Kan være greit å pakke klart ja, og ha det i bilen.

Hvis du skulle bli urolig og få sitringer igjen så ring, jeg ventet for lenge og det var ikke bra. Eller hvis søvn og slappe av ikke gir bedring. Da ville jeg og fått en kontroll. Uansett lykke til, jeg krysser virkelig fingrene for at du slipper "billig" unna i situasjonen du er i [emoji171]
Tusen takk! Setter utrolig stor pris på at du deler av dine erfaringer :Heartred
 
Hei Sadie [emoji173] Hvordan gikk det hos legen i dag?
Hei! Takk for at du spør
emoji173.png


Skal inn til fødeavdelingen nå, blodtrykket går ikke ned, og jeg har lagt på meg 7kg ila 4-5 dager. Det hadde ingen effekt å øke dosen på medisinene tydeligvis. Legen sa at jeg nok kunne belage meg på å bli igangsatt. Drar til sykehuset øyeblikk, så oppdaterer igjen ikveld sikkert. Vet ikke helt hva som skjer, om jeg blir lagt inn for observasjon eller om de setter igang, er passert uke 38 uansett, men kunne jo veldig gjerne tenkt meg å hatt en spontan fødsel.
 
Hei! Takk for at du spør
emoji173.png


Skal inn til fødeavdelingen nå, blodtrykket går ikke ned, og jeg har lagt på meg 7kg ila 4-5 dager. Det hadde ingen effekt å øke dosen på medisinene tydeligvis. Legen sa at jeg nok kunne belage meg på å bli igangsatt. Drar til sykehuset øyeblikk, så oppdaterer igjen ikveld sikkert. Vet ikke helt hva som skjer, om jeg blir lagt inn for observasjon eller om de setter igang, er passert uke 38 uansett, men kunne jo veldig gjerne tenkt meg å hatt en spontan fødsel.

Skulle bare mangle, tenker på deg og hvordan det går. Høres ut som meg siste helga før jeg ble mamma. Nå Sadie, tror også jeg at det blir baby på deg. Antakelig blir det tatt urin og bt som vanlig, men også utvidede blodprøver for å se tilstanden i kroppen. Har du fortsatt ingen flere sitringer? Jeg håper ikke du har det. Om du får utslag på blodprøver, har sitringer eller liknende så vil du antakelig få magnesium intravenøst. De må forsøke å stabilisere deg før en eventuell vaginal fødsel i allefall [emoji173] Høyt ustabilt blodtrykk som ikke går ned må behandles. Jeg håper du får mulighet til å oppdatere i kveld, men deg og familien din først selvsagt. Tenker på deg, og ønsker deg masse masse lykke til [emoji173][emoji173]
 
Etter hva som hendt med meg håper jeg du blir satt i gang. Vet ikke om du leste, men det ligger på lukket. Håper du snart møter baby i armene dine [emoji8]
 
Masse lykke til i dag Sadie. Tenker på deg [emoji173]
 
Skulle bare mangle, tenker på deg og hvordan det går. Høres ut som meg siste helga før jeg ble mamma. Nå Sadie, tror også jeg at det blir baby på deg. Antakelig blir det tatt urin og bt som vanlig, men også utvidede blodprøver for å se tilstanden i kroppen. Har du fortsatt ingen flere sitringer? Jeg håper ikke du har det. Om du får utslag på blodprøver, har sitringer eller liknende så vil du antakelig få magnesium intravenøst. De må forsøke å stabilisere deg før en eventuell vaginal fødsel i allefall [emoji173] Høyt ustabilt blodtrykk som ikke går ned må behandles. Jeg håper du får mulighet til å oppdatere i kveld, men deg og familien din først selvsagt. Tenker på deg, og ønsker deg masse masse lykke til [emoji173][emoji173]
Da var jeg inne på sykehuset igjen, med beskjed om at jeg må være her til blodtrykket går ned, hvis det ikke gjør det ila et par dager, blir jeg satt igang. De prøver først med både økning av eksisterende medisiner, samt at jeg får noen andre i tillegg også.

Blodtrykket er fremdeles høyt, undertrykket var under 100 ved en måling idag, men 15 min senere var det over 110 igjen. De fant +2 på urinen, men de hadde glemt å sette navnet på urinen som skulle til dyrking, så jeg vet ikke hvor mye det er snakk om. Skal ta en ny imorgen tidlig. Blodprøvene bare sa de at det var svakt utslag på, men etter forholdene fine. Jeg er også kjempehoven i hele kroppen, masse vann! Heldigvis ingen sitringer!

Mannen fikk ikke være med denne gangen, det var litt trist, men han må jo på jobb også og være hjemme med hundene.

Oppdaterer om det skjer noen endringer, men foreløpig er det visst bare å vente. Og tusen takk!!
emoji173.png
 
Etter hva som hendt med meg håper jeg du blir satt i gang. Vet ikke om du leste, men det ligger på lukket. Håper du snart møter baby i armene dine [emoji8]
Tusen takk!
emoji173.png
Jeg leste innlegget ditt ja, håper virkelig at du hører til unntaket heller enn regelen! Nå er jeg jo heldig med at de har oppdaget dette tidlig, og at de er så strenge på observasjonen, så jeg føler at de har kontroll. Var skremmende å lese om hvordan ting utviklet seg for deg!
 
Back
Topp