Svangerskapsforgiftning :(

Moniq

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Mandag hadde jeg kontroll hos jordmor, hadde utslag på proteiner i urinen og blodtrykk på 142/102.. Henvist rett til sykehuset, hvor de fant ut det samme og ble lagt inn på føden.
Så her ligger jeg på en måte for syk til å reise hjem, men for frisk til å sette meg igang.
Er veldig spent på hva blodtrykksmålingene, urinen og blodprøver sier idag. Hvis det ikke blir noe bedring blir jeg etterhvert satt i gang, og blir det værre blir jeg satt i gang.
Men sjansen for at jeg får dra hjem uten lillemor med meg på utsiden av magen er liten :)
Så her er det bare å smøre seg med tålmodighet! ♥

Uffda.....håper alt går bra med deg og den lille ❤️ sender over en god dose tålmodighet - så håper jeg at du snart blir satt i gang :)

Godt du blir godt passet på! Håper du ikke må vente så lenge. Lykke til!

Kjedelig å måtte vente i uvisshet, men samtidig betryggende å vite at du ikke skal hjem uten baby :)

Jeg håper på samme beskjed fra legene i dag, men tviler vel egentlig på at jeg er like "heldig" og at jeg blir sendt hjem for å vente på fødselsstart. Klamrer meg til et lite håp om at de kan i det minste gi meg en dato for igangsettelse nær eller på termin :)

De passer godt på meg :) Blodtrykket idag var litt bedre enn igår, men fortsatt for høyt. Ctg'en var fin :) Nettopp fått vite at jeg må være her noen dager til til observasjon. Blir ting ikke bedre eller jeg blir værre setter de meg i gang. Så får se hva de neste dagene sier, håper jeg ikke må bli her alt for lenge.. ^^

Skjønner åssen du har det. Ble selv sendt avgårde til sykehuset på tirsdag pga proteiner og 146/105 i blodtrykket. Jeg var heldig som fikk lov til å dra hjem igjen etter 4 timer på sykehuset, hvis jeg lovet å gå sjekke blodtrykk og urin hos legen frem til tirsdag siden jeg blir satt igang da. Så det blir spennende å se hva prøver viser i dag hos legen.

Håper at du enten får lov til å dra hjem snart eller at de setter deg igang snart. ☺

Kjedelig å være innlagt uten at det egentlig er noe på gang, men bra de passer godt på dere :)

Så kjedelig ! Du må iallefall ha masse lykke til :)

Huff så kjedelig! Vet akkurat hvordan du har d!

Onsdag en uke siden fikk jeg påvist SF med bt 140/90 og protein på 2. Måtte inn på ny kontroll lørdag og da var alle prøvene på magisk vis blitt normale, med bt 122/8x og ingen proteiner. Jeg reagerte veldig på dette fordi jeg kjente på kroppen at det rett og slett ikke stemte... Så overraskelsen var ikke stor da jeg var på kontroll i dag og målte bt 150/100 og proteiner på 2. Har slitt veldig m dårlig form, hodepine og veske i kroppen - så i morgen blir jeg innlagt for igangsettelse. Termin er egentlig 17.4, og gulljenta kommer ikke til å veie mer enn rundt 2700g.
Kjenner at jeg er super stressa og litt i sjokk, var liksom ikke helt forberedt på at det skulle skje allerede nå! :p

Onsdag en uke siden fikk jeg påvist SF med bt 140/90 og protein på 2. Måtte inn på ny kontroll lørdag og da var alle prøvene på magisk vis blitt normale, med bt 122/8x og ingen proteiner. Jeg reagerte veldig på dette fordi jeg kjente på kroppen at det rett og slett ikke stemte... Så overraskelsen var ikke stor da jeg var på kontroll i dag og målte bt 150/100 og proteiner på 2. Har slitt veldig m dårlig form, hodepine og veske i kroppen - så i morgen blir jeg innlagt for igangsettelse. Termin er egentlig 17.4, og gulljenta kommer ikke til å veie mer enn rundt 2700g.
Kjenner at jeg er super stressa og litt i sjokk, var liksom ikke helt forberedt på at det skulle skje allerede nå! :p
Masse lykke til med igangsettelse i morgen :)
Bra de følger deg godt opp :)

Masse lykke til med igangsetting i morgen. ☺ Er noe møkk denne svangerskapsforgiftningen, er selv inn og ut på sykehuset og hos fastlegen vær dag nå pga svangerskapsforgiftning.

Masse lykke til de kommende dagene ❤️

Det kommer til å gå helt fint, godt de har deg under oppsyn og at du får babyen ut så kroppen kan bli frisk! En blir liksom ikke helt klar, men det går på magisk vis likevel greit, du vil kjenne det når babyen kommer ut at det egentlig er en lettelse :)

Huff, håper virkelig alt går bra ❤️ er noe shit denne svangerskapsforgiftningen :(

Jeg har hadd stabil blodtrykk (140/95) og kun litt proteiner i urinen. I går på siste blodtrykksmålingen var jeg oppe i 152/104 i gjennomsnitt av fem målinger. Jordmorstudenten tok en måling til og da var jeg oppe i 160/117. Fikk blodtrykksmedisin og beordret i seng, etter over en time tok de ny måling som fortsatt var for høy.. Dundrende hodepine, så fikk Paracet og beskjed om å sov ^^
Våknet nå med skikkelig trykk og vondt i panna og oppå hode. Fått levert urinprøve, og tatt ny blodtrykk. Ligger nå på et undertrykk på 95. Blodprøve kl 8 også får vi se hva som skjer! Sliten av dette nå!!!

Back
Topp