Svangerskapsforgiftning

Love

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
I mitt forrige svangerskap så hadde jeg akutt svangerskapsforgiftning som resulterte i akutt keisersnitt og prematur fødsel.

Er det noen som har hatt det og da hvordan gikk det neste gang dere var gravid?

Jeg har hørt at man for det neste gang også men mildere? Tenkte det ville ha vært fint hvis noen har erfaring?

Hadde også svangerskapsforgiftning forrige gang så lurer på det samme ;)

Jeg hadde også svangerskapsforgiftning sist.

Leste at det er forhøyet risiko for å få det igjen når en har hatt det tidligere.
I tillegg venter vi tvillinger, og det er visst også med på å forhøyne risikoen.

Mamma hadde det med både meg og søster. Mildere med lillesøster, mye pga veldig tett oppfølging sa hun. Synes det er skummelt... Er veldig redd for det siden det kan være arvelig. Men slapp det sist da.

Takk for svar, håpet noen skulle skrive at de ikke fikk det andre gangen...
Jeg vil nok få tett oppfølging denne gangen.

Men har tenkt å reise en uke til utlandet i slutten av juli....

Jeg hadde det første gangen, men ikke andre gangen. Fikk tett oppfølging andre gangen, men hadde aldri tegn på hverken diabetes eller forgiftning som jeg hadde i første svangerskap...

Jeg hadde høyt blodtrykk og svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap, ble innlagt på sykehuset i uke 33, og barnet ble født i uke 35, altså 5 uker før termin... Idette svangerskap får jeg ekstra oppfølging, var på ultralyd i uke 6, ny ultralyd i uke 12 + at jeg skal begynne på blodfortynnende medisiner i uke 12.... Håper også det blir flere ultralyder enn vanlig utover i svangerskapet, men jeg får nok det også pga kronisk sykdom itillegg....

Jeg hadde det første gangen, men ikke andre gangen. Fikk tett oppfølging andre gangen, men hadde aldri tegn på hverken diabetes eller forgiftning som jeg hadde i første svangerskap...
Da finnes det håp har så lyst på vanlig fødsel denne gangen :-)
Når startet oppfølgingen din? Jeg er snart ti uker og for først oppfølging seinere i svangerskapet.

Hadde alvorlig svangerskapsforgiftning. Akutt keisersnitt i uke 32. Inn og ut av sykehuset lenge før fødsel. Og lenge inne på sykehuset med baby etterpå. Håper jeg ikke får det igjen, det var et rent mareritt! :'(
Går på blodfortynnende nå (fragmin sprøyer og albyl-e tabletter) og får god oppfølging så håper dette går bra!

Da finnes det håp har så lyst på vanlig fødsel denne gangen :-)
Når startet oppfølgingen din? Jeg er snart ti uker og for først oppfølging seinere i svangerskapet.
Jeg hsr verdens herligste jm, så jeg var til kontroll hver tredje uke fra uke 6. Og legen innimellom der.

Fra oul og frem til fødsel var jeg på kontroll på sykehuset med vekstestimering og ultralyd en gang i mnd.

Jeg hsr verdens herligste jm, så jeg var til kontroll hver tredje uke fra uke 6. Og legen innimellom der.

Fra oul og frem til fødsel var jeg på kontroll på sykehuset med vekstestimering og ultralyd en gang i mnd.
Oh så bra oppfølging jeg har ingen oppfølging enda fikk beskjed at det for jeg litt seinere i svangerskapet...

Hadde preeklampsi med første og tegn til det med andre. Har nevnt det for legen så fe tar nok hensyn til det utover..

Back
Topp