Svangerskapsforgiftning

•Ellibelli•

Gift med forumet
Flere her inne som har hatt det?
Og til dere som har flere barn - har dere hatt det med flere enn bare et av barna?

Var innom Ahus igjen pga disse kynnerene, og fikk da vite at BT var 140/70.. Litt høyt overtrykk syns jeg egentlig, som gjør at jeg blir igjen livredd for å få sv.forgiftning igjen! :/ (BT har liggi stabilt på 110/60 hittil dette svangerskapet)

Ikke hatt, men det er en ting jeg har mye i bakhodet. Følg godt med på vekta og eventuelle andre symtomer. Kan jo eventuelt kjøpe deg et blodtrykksapparat også - så får du fulgt litt tettere med. Skjønner godt du er redd for å få det igjen.

Ikke hatt, men det er en ting jeg har mye i bakhodet. Følg godt med på vekta og eventuelle andre symtomer. Kan jo eventuelt kjøpe deg et blodtrykksapparat også - så får du fulgt litt tettere med. Skjønner godt du er redd for å få det igjen.
Greit å ha det i bakhodet.. Ligger du i faresonen for å få det på noen måte da?
Åh, er sånn noe man kan få kjøpt sjøl også nå? :p
Ja, følger med som en hauk nå føler jeg.. Jeg fikk vite at sjansen for å få det igjen er 40% ettersom jeg hadde det med storebror, så det er jo stor nok sjanse for det..
Sist starta det med høyere blodtrykk, så kom hodepinen, etterfulgt av proteiner og masse vann..

Ja, følger med som en hauk nå føler jeg.. Jeg fikk vite at sjansen for å få det igjen er 40% ettersom jeg hadde det med storebror, så det er jo stor nok sjanse for det..
Sist starta det med høyere blodtrykk, så kom hodepinen, etterfulgt av proteiner og masse vann..
Ja, de selger det på apoteket mener jeg. Og sikkert billigere andre steder. Kan jo være greit å ha og følge med siden det er en viss risiko.

Er nok strengt tatt ikke i noen risikogruppe jeg, men har et litt høyt trykk normalt, når jeg ikke er gravid (er aldri 120/80 eller lavere som de fleste damer, men gjerne 130/90 og sånt), i tillegg er jeg mye plaget av ødemer og har vært det siden kyssesyke i 2011. Har hatt fint trykk hos legen under svangerskapet, men når jeg måler på jobb er jeg ofte litt høy. Også kjenner jeg to damer som har hatt kjempealvorlig svangerskapsforgiftning. Ho ene måtte forløses i uke 26 og ho andre holdt på å stryke med av nyresvikt. Ho gikk massivt opp i vekt og slutta å produsere urin, og likavel skjønte ingen hva som foregikk. Er klaget på og de har fått erstatning.

Last edited:
Jeg hadde det sist gang, veldig alvorlig, med kramper og HELLP +++, men jeg har fått beskjed om at risikoen denne gangen er kun 10% for at jeg får det igjen...

Back
Topp