Svangerskapsforgiftning?

Frøken Ustrøken

Gift med forumet
Er det noen av dere flergangsfødende som har hatt det? Hvordan oppdaget du det? Jeg har de siste dagene hatt veldig mye stikking i magen, og særlig da i mellomgulvet på en måte.. Ellers har jeg ingen symptomer som kan tilsi at det er svangerskapsforgiftning jeg har altså, så jeg tror (og håper!!!) at det ikke er det, men man kan jo begynne å lure:-P Tenker at det helst er småtten som vokser og strekker på seg, så det er det som gjør at jeg har ubehag. Urinprøvene mine har forresten vært fine hele veien, bare litt leukocytter, men ingen andre bakterier etter dyrkningsprøve:-)

Jeg hadde begynnende svangerskapsforgiftning med nr 1. Men gikk 8 dager over termin, så det startet helt på slutten av svangerskapet. Fikk ganske høyt blodtrykk og utslag på urinen. Ellers merket ikke jeg noe. Fødselen ble ikke satt i gang, de ventet til den startet av seg selv, så gikk på en del kontroller de siste dagene. Da de tok vannet under fødselen var det veldig grønt og grumsete, så da ble leger tilkalt. Det var da med 5 stk under resten av fødselen. De stod klare til å suge lungene for fostervann ol. da han kom ut. Mannen fikk ikke klippe navlestrengen for alt måtte gå veldig fort. Alt gikk fint da heldigvis.

Men som sagt, jeg hadde ingen smerter eller noe som jeg selv kunne kjenne pga det. Var nok babyen som merket det mest.

Jeg hadde begynnende svangerskapsforgiftning med nr 1. Men gikk 8 dager over termin, så det startet helt på slutten av svangerskapet. Fikk ganske høyt blodtrykk og utslag på urinen. Ellers merket ikke jeg noe. Fødselen ble ikke satt i gang, de ventet til den startet av seg selv, så gikk på en del kontroller de siste dagene. Da de tok vannet under fødselen var det veldig grønt og grumsete, så da ble leger tilkalt. Det var da med 5 stk under resten av fødselen. De stod klare til å suge lungene for fostervann ol. da han kom ut. Mannen fikk ikke klippe navlestrengen for alt måtte gå veldig fort. Alt gikk fint da heldigvis.

Men som sagt, jeg hadde ingen smerter eller noe som jeg selv kunne kjenne pga det. Var nok babyen som merket det mest.
Takk for svar!:-) Skal til jm den 17., så kan jo nevne det for henne da hvordan jeg har hatt det:-) Hvis jeg blir værre, så kontakter jeg selvfølgelig føden for sjekk.

Jeg hadde smerter i mellomgulvet med nr 1. Det var absolutt ingenting. Og de kunne ikke svare på hva det var. Jeg merker det begynner å komme nå også. Men ingenting på noen prøver og jeg var hos legen på torsdag. De har ikke noen forklaring på hvorfor jeg fikk de smertene men det var ikke farlig. Er greit å ta prøver for å være sikker på at det ikke er svangerskapsforgiftning. Jeg var kjempe redd for det sist og ble sjekket.

Back
Topp