Svangerskapsforgiftning..

Nr3 <3

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Hei,
Har vært på sykehuset i dag etter en uke med magesmerter, hodepine og slapp i formen. Har vært tre turer hos jordmor som henviste meg til sykehuset. Har tatt masse prøver jeg får svar på iløpet av helgen.

De tror det kan være at jeg begynner å få svangerskapsforgiftning, noen andre som har opplevd det?
Jeg er 23+3 i dag.
Grusomt å gå å vente og ikke vite! Og hva som evt skjer videre om det er tilfelle. Ikke fått så mye informasjon om det.

Det er lenge igjen da... Kjipt om du får det allerede

om det er svangerskapsforgiftning blir det vel tettere oppfølging av blodtrykk og urinprøve, slett ikke utenkelig sykemelding, og ordre om å si fra ved forverring og symptoner som synsforstyrrelser, plutselig mye vann, smerter.. er det ve mellomgulvet? Dette får du beskjed om.

Det er lenge igjen da... Kjipt om du får det allerede

om det er svangerskapsforgiftning blir det vel tettere oppfølging av blodtrykk og urinprøve, slett ikke utenkelig sykemelding, og ordre om å si fra ved forverring og symptoner som synsforstyrrelser, plutselig mye vann, smerter.. er det ve mellomgulvet? Dette får du beskjed om.

Ja, har jo lenge igjen. Jeg er hjemme i utgangspunktet så den biten må jeg vel bare tåle uansett.. Men jeg kjenner ingen plass at dette er noe jeg ønsker å gjennomgå, selv om jeg ikke har noe valg om det er det som er tilfellet..
Har hatt en del smerter ved mellomgulvet, og veldig mye nede "rundt" babymagen, nede på sidene som strømmer, stikker og strekker ned mot vagina.. Men smertene er konstante, så kynnere har de sagt det ikke er. I tillegg har jeg hatt mye hodepine, i forskjellig grad, men den er også konstant.

Har fått beskjed om å ta kontakt om jeg kjenner forverring, og om jeg får flere symptomer, og så tar de kontakt igjen over helgen med meg for å gi tilbakemelding på prøvesvar og evt veien videre. Men det er så kjipt å sitte å vente..

Og så måtte jeg gi beskjed om jeg kjenner mindre liv. Nå er det heldigvis liv nesten hele tiden, så det gjør meg litt tryggere!

Jeg hadde tegn til svangerskapsforgiftning sist fra rundt uke 30. Ble fulgt tett opp, tidvis innlagt på sykehuset mot slutten for å følge nøye med. Så lenge de så at babyen vokste å hadde det bra gikk det greit. Men ble satt i gang i uke 38 for da følte de ikke at de turte risikere noe lenger fordi jeg hadde så veldig høyt blodtrykk.

Jeg hadde tegn til svangerskapsforgiftning sist fra rundt uke 30. Ble fulgt tett opp, tidvis innlagt på sykehuset mot slutten for å følge nøye med. Så lenge de så at babyen vokste å hadde det bra gikk det greit. Men ble satt i gang i uke 38 for da følte de ikke at de turte risikere noe lenger fordi jeg hadde så veldig høyt blodtrykk.

Å, kjedelig! Håper bare at svarene mine viser noe annet..

Back
Topp