Svangerskapsforgiftning

FruJohnsen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberskatter 2014
Marslykke 2016
Junispirene24❤️
På sist kontroll hadde jeg forhøyet blodtrykk og legen sa at om jeg ble kvalm og fikk vondt i hodet måtte jeg si ifra. Jeg har jo både vondt i hodet og er kvalm, men i hvor stor grad? Hvor mye hodepine skal man ha før det en sier ifra? Som jeg sa til legen, jeg er kvalm og hodepine er jeg veldig vant til å ha. Syns det er vanskelig. Jeg skal til jordmor på kontroll på tirsdag. Det var ingen proteiner i urinen på onsdag. Synes det er ekkelt selvfølgelig. Livredd for at noe skal skje med bebisen vår. Men leser at dersom en får svangerskapsforgiftning så går det som regel veldig bra, og jeg er jo såpass langt på vei at det er ikke farlig dersom fødselen må settes igang. Ettersom det ikke var noe proteiner i urinen på onsdag så bør jeg kanskje ikke være bekymret?

-Fra appen-

Jeg mener å ha hørt at man gjerne har intens pannehodepine. Min mor fikk sv forgiftning når hun gikk med meg og da hadde hun så vondt i hodet at hun trodde hun skulle sprenge og i tillegg så kastet hun opp. Meeeen så er vi alle forskjellige og takler smerter forskjellig så ville ikke ha ventet til man kom til det punktet heller. Hvis du ikke føler deg bra, så syns jeg du skal ringe føden. I værste fall får du ta en tur å sjekke det opp. Greit å ha en lav terskel ift dette her:)

Jeg ville tatt en tlf til føden og hørt :) Forrige kontroll hos jordmor ville hun jeg skulle ta blodprøve for å utelukke det selv om jeg sa jeg hadde bare litt hodepine i panna og følte meg litt mer uvel enn til vanlig, og ingen utslag på urin eller blodtrykk, så ville hatt lav terskel for å høre, heller en gang for mye :)

Sent from my iPhone using BV Forum

du kan alltids levere en urinprøve på legevakt for å utelukke protein i urin, og ta et blodtrykk :)

Jeg hadde også litt forhøyet BT på forrige kontroll, men siden jeg ikke hadde utslag i urin eller følte meg uvel/hodepine så fikk jeg beskjed om å ikke bekymre meg. Men ring å hør. Det er veldig lav terskel for å ringe heldigvis :) får jeg den minste antydning til kvalme og hodepine nå, så ringer jeg tvert! Orker ikke gå å lure. Jeg er ikke utdannet helsepersonell, så dette overlater jeg til dem :)

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Takk :) Jeg har bare en vag hodepine som kommer og går litt, ligger ved og over øynene, og ved tinningen. Har hatt migrene størsteparten av livet mitt så er godt vant med hodepine :P Regnet med at hodepinen ville vært mer intens dersom det var det det var. Leste at blodtrykket skulle være 140/80 eller noe og mitt lå sist på 130/80. Har hatt 105/60 og 110/60 gjennom svangerskapet så det er jo høyere. I uke 30 hadde jeg 120/70 og det er det høyeste jeg har hatt frem til nå. Jeg får se hvordan formen er utover dagen, er redd for placebo :P He he, men blir jeg dårligere så ringer jeg. Greit med lav terskel. Alt en skal bekymre seg for! Jeg er aleine hjemme også, det gjør ikke saken bedre :P

-Fra appen-

Jeg ville ringt hvis du er usikker og formen ikke blir bedre :-) massw god bedring og lykke til ♡

Jeg hadde svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap. Har du hodepine i panne/tinning området? Er du mye kvalm eller kan du ha spist for lite?

Ring føden uansett!! Man skal ikke tulle med sv.skapaforgiftning! Jeg ble lagt inn sist, å hadde jeg hatt protein i urinen da hadde det blitt haste KS.

Ring ring ring!! Heller ring en gang for mye enn en for lite! :)

Jeg har det likt som deg, bare at jeg i flere mnd også får 2+ på utslag på protein og har et blodtrykk på 135/95. Har hevelser i bein og føler meg uggen og kvalm og fått beskjed om at jeg skal kontakte føden hvis jeg føler meg verre.

Syns og det er vanskelig og vite om jeg er kvalm NOK liksom.. Som deg er jeg vant med hodepine så derfor er det enda vanskeligere.

Jeg velger og tro at hvis det er alvorlig svangerskapsforgiftning vil jeg føle meg dårligere en dette. Å har du en mild type som jeg har så gjør de ikke noe med det. Men føler du deg veldig usikker, så ring :)
Skulle ønske jeg var bedre til det..

Jeg har levert urinprøve når jeg har vært på sykehuset, og det var kun forurenset med blod. Så det virker som om det bare er høyt blodtrykk :) Skal til jordmor i morgen, så får vi se hva hun sier.

Så bra :) Og ikke noe tegn til svangerskapsforgiftning ?
Endret innlegget mens du svarte :P He he, men blodtrykket har gått litt ned, og jordmor er ikke bekymret :)

-Fra appen-

Jeg har det likt som deg, bare at jeg i flere mnd også får 2+ på utslag på protein og har et blodtrykk på 135/95. Har hevelser i bein og føler meg uggen og kvalm og fått beskjed om at jeg skal kontakte føden hvis jeg føler meg verre.

Syns og det er vanskelig og vite om jeg er kvalm NOK liksom.. Som deg er jeg vant med hodepine så derfor er det enda vanskeligere.

Jeg velger og tro at hvis det er alvorlig svangerskapsforgiftning vil jeg føle meg dårligere en dette. Å har du en mild type som jeg har så gjør de ikke noe med det. Men føler du deg veldig usikker, så ring :)
Skulle ønske jeg var bedre til det..
Ikke for å skremme deg, men med det blodtrykket så hadde jeg aldri fått reise fra sykehuset på Lillehammer sist fødsel. Og jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning, men følte meg aldri dårlig før blodtrykket var 180/120. Da gikk ting fort, og snuppa ble født morgenen etter. Jeg ville absolutt reist inn igjen og bedt om en ny måling og blodprøver, eller kjøp deg i alle fall et blodtrykksapparat så du kan følge med sjøl. Mener Lillehammer sa at de ikke kunne slippe meg med et undertrykk på 95,så ble lagt inn til observasjon.

Ikke for å skremme deg, men med det blodtrykket så hadde jeg aldri fått reise fra sykehuset på Lillehammer sist fødsel. Og jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning, men følte meg aldri dårlig før blodtrykket var 180/120. Da gikk ting fort, og snuppa ble født morgenen etter. Jeg ville absolutt reist inn igjen og bedt om en ny måling og blodprøver, eller kjøp deg i alle fall et blodtrykksapparat så du kan følge med sjøl. Mener Lillehammer sa at de ikke kunne slippe meg med et undertrykk på 95,så ble lagt inn til observasjon.
Gikk til legen i dag tidlig med urinprøve for å sjekke, siden jeg føler meg så uggen. Hadde nå 3+ på protein og blodtrykk på 140/94. Ble sendt på sykehuset der de har tatt ultralyd og ctg registrering, og siden baby har det fint sp ser det ikke ut til at de syna det gjør noe. Så ble sendt hjem igjen med beskjed om å ta kontakt hvis jeg blir verre..Så da vet jeg liksom ikke hva mer jeg kan gjøre..

Gikk til legen i dag tidlig med urinprøve for å sjekke, siden jeg føler meg så uggen. Hadde nå 3+ på protein og blodtrykk på 140/94. Ble sendt på sykehuset der de har tatt ultralyd og ctg registrering, og siden baby har det fint sp ser det ikke ut til at de syna det gjør noe. Så ble sendt hjem igjen med beskjed om å ta kontakt hvis jeg blir verre..Så da vet jeg liksom ikke hva mer jeg kan gjøre..
Bare å gjøre som de sier det :) Ta det med ro og kom tilbake om du blir verre.

-Fra appen-

Back
Topp