Svangerskapsforgiftning.. :(

vesledue

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Septemberhjertene 2018
Igår ble jeg lagt inn med blodtrykk på 155/105, mage - og hodesmerter og utslag på blodprøver. Urinen var fri for protein heldigvis.
Er det flere som er lagt inn på føden med sv.forgiftning?
Har fått beskjed om at hvis ikke blodtrykket blir drastisk forbedret så blir det igangsettelse. Jordmor sa ista at hun blir veldig overrasket hvis jeg får dra herifra før fødselen er gjennomført. Veldig glad de følger meg opp så bra! Men fysatan å vonde senger de har her! Har ikke fått sove et sekund hittil inatt og ser ikke for meg at resten av natta blir noe bedre :(

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Masse god bedring !!! Håper blodtrykket kommer seg ned så du kan få dra hjem å sove litt før det skjer !! :)

God bedring og/eller lykke til!!!

Jeg har fått det samme, med høyeste blodtrykk 160/110, roet seg heldigvis ned og ligger på 145/95 stort sett nå, men 150/100 på kveldene. Litt utslag på urin. Jeg er fortsatt hjemme (vært det hele tiden), men kontrolleres 2 ganger per uke på sykehuset :-) Håper ting roer seg ned hos deg også :D Hvor langt har du kommet? Hvis ikke det roer seg, så er du i alle fall i trygge hender på sykehuset og de kan få ut babyen din :-)

Tusen takk jenter! :) fikk sove fra 4-7, da begynte no veiarbeidere å skrike til hverandre utenfor her. Snakk om å ta hensyn til at de jobber utenfor et sykehus..
Så heldig du er som har fått lov å være hjemme LilleMy87 :) godt de følger deg bra opp :) Jeg er 39 uker på vei idag, så er veldig spent på hva utfallet blir utover dagen. Hvor langt er du på vei?

Jeg hadde Svangerskapsforgiftning med førstemann. Da ble jeg innlagt og satt i gang i terminuka.
Med andremann gikk det bra, men nå med nr.3 har jeg fått igjen høyt blodtrykk. Var inne til en sjekk på sykehuset, men ble sendt hjem igjen. Undertrykket var på over 100, men fikk det ned til 95 og da ble det godkjent. Hadde bare spor av proteiner i urinen.
Må gå til sjekk to ganger i uka. Nå sist på kontroll tirsdag var BT på 131/92 og urinen helt fin. Ny time i morgen.

Masse god bedring til deg. :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Tusen takk jenter! :) fikk sove fra 4-7, da begynte no veiarbeidere å skrike til hverandre utenfor her. Snakk om å ta hensyn til at de jobber utenfor et sykehus..
Så heldig du er som har fått lov å være hjemme LilleMy87 :) godt de følger deg bra opp :) Jeg er 39 uker på vei idag, så er veldig spent på hva utfallet blir utover dagen. Hvor langt er du på vei?

Jeg er i uke 38+5 :) Blir sannsynligvis satt i gang opp mot termin dersom ting fortsetter å være stabilt.. Er jo ikke veldig lenge til, men føles jo en stund når man ikke er i form. Jeg har blodtrykksmåler hjemme, så kan være hjemme og følge med selv 3 ganger daglig og heller ta kontakt hvis det øker på. Bor nær sykehus da. Og har ikke hatt magevondt eller hodepine, merket bare uvelhet og kvalme. Ønsker deg masse god bedring og lykke til! De lager nok et bra opplegg for dere uansett hva de lander på :) Hold oss gjerne oppdatert ;)

Så godt de tenker å sette igang mot termin :) og veldig bra du har sluppet unna hode - og magesmertene så langt! :)
Legen var nettopp innom og sa at det blir igangsetting på meg idag. Har mest sannsynlig vesla i armene i løpet av de neste 4 dagene <3

Så spennende, snart i mål ☺ Masse lykke til!!!

Ikke noe greit at du har blitt dårlig, men godt de passer på! Lykke til!! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ikke noe moro, men godt å vite at du blir tatt vare på! Og et lite tips angående vond og hard seng: Jeg slet med dette første natta på barsel forrige gang og sov ingenting. Da jeg nevnte dette for en av pleierne dagen etterpå fikk jeg ekstra overmadrass (tempur) og det hjalp veldig, så det har jeg jammen tenkt å be litt fint om jeg kan få denne gangen også.... ;-) Det skader jo ikke å høre om dette er noe de har mulighet til også der du er?

Så godt de tenker å sette igang mot termin :) og veldig bra du har sluppet unna hode - og magesmertene så langt! :)
Legen var nettopp innom og sa at det blir igangsetting på meg idag. Har mest sannsynlig vesla i armene i løpet av de neste 4 dagene <3

Masse lykke til! :) Herlig å vite at du snart har babyen din :D Gleder meg til oppdatring når du har født ;)

Hvordan går det med deg?

Hvordan går det med deg?
Så søt du er som spør :)
Jeg har det fint. Ble satt igang med ballongkateteret igår. Det falt ut etter 6 timer. Startet med modningspiller idag, skal få nr. 3 om 3 timer. Kjenner foreløpig ikke stort, så dette tar sin tid :p
Hvordan er formen din idag? Fremdeles ingen endring i blodtrykk og slikt :)?

Så søt du er som spør :)
Jeg har det fint. Ble satt igang med ballongkateteret igår. Det falt ut etter 6 timer. Startet med modningspiller idag, skal få nr. 3 om 3 timer. Kjenner foreløpig ikke stort, så dette tar sin tid :p
Hvordan er formen din idag? Fremdeles ingen endring i blodtrykk og slikt :)?

Kan ta sin tid med i gangsatt fødsel skjønner jeg :) Har vel egentlig havnet i samme situasjon som deg, bare jeg ligger et døgn bak ;) Fått meg ballong kateter i dag og skal vel ha sånne modningspiller fra i morgen.. Blodtrykk var 151/98 og 144/100 i dag, så nå var det nok! Spennende å høre fra deg :D Da vet jeg litt mer hva man har i vente.. Merket du noe av ballongkateteret? Jeg har kjent vonde murringer nederst i magen og slitenhet i ryggen med litt ujevne mellomrom, men varer kanskje bare 45 sekunder.. Aldri hatt noe særlig vondt før, så antar det er det folk mener med mens murringer?

Masse god bedring og lykke til!

Føler meg teit som sier dette for vet det er litt sånn klisje og typisk trøstesnakk (men helt sant og fint ment), men takk og pris for at du er kommet så langt og ikke fikk det i feks andre trimester.
Frustrerende og utrolig kjipt å få noe slikt, men nå er den fine lille babyen din såpass sterk og stor <3

Ønsker dere begge lykke til!
Nå er jeg innlagt selv.
BT var høyt, så måtte få en tablett for å få det ned. Utslag på urin også. Har akkurat tatt ei blodprøve her og får snart svar på om det er svangerskapsforgifning her også.
Heldigvis har jeg fått harde rier alt og 3 cm åpning.
Men kan ta sin tid dette her.. :P

Jeg fikk prøvd meg på ballongkateter med 1.mann og modningspille med nr.2 så vet akkurat hvordan dere har det. :P
Spent på om jeg må ha litt hjelp nå også..

Nå er jeg innlagt selv.
BT var høyt, så måtte få en tablett for å få det ned. Utslag på urin også. Har akkurat tatt ei blodprøve her og får snart svar på om det er svangerskapsforgifning her også.
Men kan ta sin tid dette her.. :p

Jeg fikk prøvd meg på ballongkateter med 1.mann og modningspille med nr.2 så vet akkurat hvordan dere har det. :p

Masse lykke til!! :D Følger spent med på oppdateringer når du orker det ;)

Nå er jeg innlagt selv.
Men kan ta sin tid dette her.. :p

Jeg fikk prøvd meg på ballongkateter med 1.mann og modningspille med nr.2 så vet akkurat hvordan dere har det. :p

Oi, da høres det ut som du også har svangerskapsforgiftning! Spennende med 3 cm og rier :) Da blir det nok baby på deg snart ;) Ballongen min falt ut nå for et par timer siden.. Ikke tatt seg opp. Spennende å se om det tar seg opp eller om jeg må ha modningstabletter i morgen :) Hva skjedde da du fikk ballong med nr 1? Måtte du ha modningstabletter etterpå? Fikk du rier? Tok de vannet?

Hvordan går det med det nå? Ønsker deg masse lykke til :D

Back
Topp