Svangerskapsforgiftning??

Bruker00ma

Betatt av forumet
Var på sjukehuset på fredag pga vondt i hovudet(panna) og øvre del av magen. blodtrykket mitt var ein del høgre enn det har vore ellers i svangerskapet og låg på 134/82. Alt såg heldigvis fint ut med babyen :)
Men i dag skal eg til jm for å måle bt igjen. Nokon som veit kva som skjer dersom det er over 140/90?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Var på sjukehuset på fredag pga vondt i hovudet(panna) og øvre del av magen. blodtrykket mitt var ein del høgre enn det har vore ellers i svangerskapet og låg på 134/82. Alt såg heldigvis fint ut med babyen :)
Men i dag skal eg til jm for å måle bt igjen. Nokon som veit kva som skjer dersom det er over 140/90?

Er forøvrig 38+4 i dag :)

Hvis det er proteiner i urina, sender hun deg nok til sykehuset igjen for å ta blodprøver og eventuelt sette igang Hellp behandling. Da tar de høyde for symptomene og eventuelt setter deg igang. Var i hvertfall det som skjedde meg sist, men ble mislykket igangsetting, så ble hastekeisersnitt den gangen. Det er viktig at du tenker hva som er best for barnet, altså om det skulle ende slik som det gjorde med meg. Det kan være vanskelig for mor, men hvis ikke mor har det bra, har ikke barnet det bra heller, og svangerskapsforgiftning er jo ikke bra for noen av dere. Ønsker deg masse lykke til, og sender noen gode klemmer:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

tusen takk for svar!
blodtrykket var ganske høgt (135/93), men etter ca 10 målingar var det plutselig normalt igjen... urinen var og heilt fin :)
merkelige greier:P

Du kan jo har vært stresset da! Jeg har blitt fulgt opp av sykehuset hele veien og har ligget litt over på blodtrykket! Sist jeg var inne var det 142/88 men ingen spor av proteiner i urina! Jeg tok da noen blodprøver for å sjekke leververdier o.l. Uka etter var jeg hos fastlegen og blodtrykket var da på 112/70!
Jeg blir alltid veldig stressa på sykehus, så kan jo har vært det hos deg også eventuelt! Men greit å følge med på det da!

Sent from my iPhone using BV Forum

Det kan godt hende der var stress men eg følte meg i grunn veldig avslappa. Men det er greit å fylje litt med ja :) heldigvis ser alt bra ut :)

Har vært på oppfølging idag, sjekk av BT og urin.. Tok blodtrykk flere ganger, første målte undertrrykk på 94, men det var sikkert fordi jeg akkurat hadde gått.. Tok 4 tester hvor laveste resultat ble 125/87, noe som er høyt ift. hva jeg har hatt tidligere.. Hadde også utslag på urin +1. Fikk beskjed om å ringe hvis formen endrer seg, hodepine m.m... Nå i ettermiddag har formen blitt dårlig, slapp og trykk bak øynene, +litt hevelse i ansiktet... Usikker på om jeg skal ringe eller ikke :(

Har vært på oppfølging idag, sjekk av BT og urin.. Tok blodtrykk flere ganger, første målte undertrrykk på 94, men det var sikkert fordi jeg akkurat hadde gått.. Tok 4 tester hvor laveste resultat ble 125/87, noe som er høyt ift. hva jeg har hatt tidligere.. Hadde også utslag på urin +1. Fikk beskjed om å ringe hvis formen endrer seg, hodepine m.m... Nå i ettermiddag har formen blitt dårlig, slapp og trykk bak øynene, +litt hevelse i ansiktet... Usikker på om jeg skal ringe eller ikke :(
Ville ringt! Dette er ikke noe å spøke må og bør tas tak i tidlig ;)

Ring med en gang! Det har tendens til å gå fort når symptomene kommer for fullt! Fikk samme beskjed som deg! Har heldigvis ikke fått noe særlig mere symptomer jeg da!

Ville og ha ringt! Kor langt er du på veg? :)
Det er ikkje å spøke med, og heldigvis vert ein tatt på alvor når ein kontaktar føden!

Ja, ring! Svangerskapsforgiftning er ingenting å spøke med.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Da skal du ringe!

Ringte du? Korleis går det?? :)

Ringte du? Korleis går det?? :)

Ringte aldri, gikk og la meg... Har sovet som en stein i hele natt :p slappheten er i hvertfall borte nå. Er bare det at jeg har 2 timer til sykehus, og kvier meg da for å reise sålangt for "ingenting"... Men må jo fortsatt passe på for svg.forgiftning er ingenting å spøke med... Skal til jordmor igjen imorra for "stripping", satser på at noe skjer snart da...

Skjønner kva du meinar, eg har og eit stykke til sjukehuset. Bra du føler deg betre, og at du skal til jm i morgo :)

Jeg hadde protein i urinen da jeg var gravid, så måtte til legen for å måle blodtrykket en gang i uken inntil proteinen var borte. Fikk beskjed om at det er de to kriteriene som må være til stede for at en har svangerskapsforgiftning, resten er bare symptomer, noen får aldri symptomer..
Men det er en alvorlig tilstand, så viktig å følge med ;)

Sjekker urin og BT hver 3. dag nå, så føler jeg blir bra fulgt opp. BT er stabilt, ikke økt siste uka, men fortsatt +1 i protein...

Sniker fra november 2014 jeg har hatt svangerskapsforjiftning under begge mine svanger skap fant ut på urin og blodtrykk 100/95 hos jordmor ble sendt rett på sykehuset og ungen ble tatt med ks dagen etterpå da aktivitetsnivået ble betydelig mindre på babyen i uke 38

Back
Topp