Svangerskapsforgiftning !!

Mysecondbaby

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Jeg fikk svangerskapsforgiftning ved første graviditet og ble satt i gang og fikk piller, lurer på om sjansen er stor ved andre gangs for å få det ? Noen som vet ? Jeg var på legevakta fordi jeg hadde så vondt i ryggen , men så blei jeg sendt til sykehuset for å føde/ få pille siden de mente at jeg var på risiko gruppa å ble satt i gang med en gang ..

Mener å ha lest at man har forhøyet risk ja, men er ikke sikker.

Jeg fikk det også, men var da kommet til uke 42. Har inntrykk at det er relativt vanlig på overtid.

Og stå på krava! Ofte kontroll:)

Jeg har allerede vondt i over delen av magen :( men hva tror dere det kan være ? Skal ringe legen etter nyttår for å få kontroll ..

Jeg har allerede vondt i over delen av magen :( men hva tror dere det kan være ? Skal ringe legen etter nyttår for å få kontroll ..

Tror ikke svangerskapsforgiftning oppstår før etter uke 20.

Jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning, så jordmoren sa at jeg må ha ukentlige kontroller fra uke 30. Han ble tatt 1 mnd før tiden sist, da de ikke kunne vente lengre. Håper jeg får gå ut denne gangen..

Jeg hadde svangerskapsforgiftning med tuppa, og fikk ikke vondt øverst i magen før blodtrykket var på 180/120. (Skal ikke påstå at det kun er da man får vondt altså, men tror det har gått ganske langt da). Fikk da keisersnitt morgenen etter. Hun kom sju uker for tidlig. Må jo også være proteiner i urinen før det klassifiseres som svangerskapsforgiftning. (Og de tar jo blodprøver også for å følge med). Neste svangerskap skal jeg spise blodfortynnende tabletter fra jeg planlegger å bli gravid og Klexanesprøyter fra positiv test. Blir mest sannsynlig sykemeldt fra uke 20 for å forebygge, i følge fastlegen. Får også hyppigere kontroller og UL. Krysser fingrene for at alt går bra med deg! Hvor langt er du på vei?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Takk for info alle sammen , jeg er bare 7 uker på vei nå .. (7 i morgen ) , da skal jeg snakke med legen sånn at hun veit det , da jeg hadde en annen lege med første mann ..hadde rundt 3+ protein og ganske høyt blodtrykk og veldig hovent ..

Offda. Du får være på utkikk etter samme symptomer denne gang, samt mye vann i kroppen, svimmel. Håper du slipper denne gang :-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Back
Topp