Svangerskapsforgiftning?

Skogtrollet86

Forelsket i forumet
Har veldig hovne ankler for tiden, men det er jo normalt mot slutten av svangerskapet. Men da jeg var hos jordmor fant ho spor av protein i urinen min om onsdagen, men da tenkte jeg ikke på om jeg var hoven i beina. Det er jo tegn på svangerskapsforgiftning?? Blodtrykket mitt var lavt, og bra.

Jeg ble tipset om å kontakte fødepoliklinikken imorgen, og høre hva de sier.

Men er det tegn på svangerskapsforgiftning, eller er jeg helt ute og kjøre nå???

Det kan være tegn på svangerskapsforgiftning, men ikke bare proteiner og hovne bein. Du skal også ha ganske mye protein i urinen før disse to symptomene fører til bekymring. Men du (som alle oss andre :p ) bør være oppmerksom på pannehodepine, flimring for øynene/synsforstyrrelser og andre symptomer som ikke er normale for gravide. Ta da kontakt med føden eller jordmor :)

Jeg har masse vann i kroppen, og har hatt spor av protein i urinen nesten hver gang jeg har vært til jordmor.. Men hun bekymrer seg ikke, blodtrykket er fint, og har ingen store utslag.. :)

Har forstått det sånn at så lenge bt ikke er for høyt kan man ikke ha svangerskapsforgiftning(?) x i hvert fall alt for at du ikke har det! :)

Jeg har veldig mye vann i begge beina,men siden BT og urin er normalt så var d ikke noe å uroe seg for,men skulle være obs på plutselig hodepine,og da måtte jeg ringe føden..

Ok. Men jeg ringer uansett fødepol i morra, bare for å høre om de vil ta en ekstra sjekk på meg. Slipper jeg å gå og være nervøs :)
Ja! Sånn skal det låte, ring og snakk med dem, så får du høre fra de som virkelig kan dette.

Hva sa de?

Back
Topp