Svangerskapsforgiftning

Guest
Jeg har litt høyt blodtrykk 145/76 og L2+ på protein i urinen.. har hatt protein i urinen siden uke 32 (er nå 38 uker) og sist jeg sjekket blodtrykket var jeg i uker 37.. har også den siste uken hatt smerter øverst i magen, mye kvalme og hodepine...

Jeg nevnte alt dette for jordmor, men hun bare sa det sikkert ikke var noe. Jeg er veldig bekymret og lurer på om jeg skal ringe føden for å bli sjekket der.. har time hos lege etter påsken, men er veldig bekymret for at noe skal skje med barnet i magen..

Hva bør jeg gjøre?
 
Jeg ville ringt føden (omså med en gang. Bekymring er ikke bra for deg eller babyen!), for å høre hva de synes. Med svangerskapsforgiftning er det VELDIG lav toleranse, eller det skal være det iallefall.
Om de mener det ikke er veldig hast, så si at du vil komme inn i morgen for en urinprøve og få målt blodtrykk, fordi du blir gal og altfor engstelig av å ikke vite.
Da må de faktisk bare ta deg inn, der er en del av Norges svangerskapsomsorg :)

Kjenner du normalt med liv? Har du plutselig fått vann/mer vann?
De symptomene d har kan også være det t kroppen rett og slett bare gjør seg klar :)

Klarer ikke å fatte at jordmor kan si at det sikkert ikke er noe!!

Endte selv opp med svangerskapsforgiftning, med lege og jordmor som rett og slett var JÆVLIG sløv i jobben sin. Men heldigvis gikk alt bra!

Jeg ønsker deg alt godt, og krysser fingre og tær for at du slipper svangerskapsforgiftning. For det unner jeg virkelig ingen!!

Lykketil!
 
Hei!
De funnene du nevner fra sist kontroll er ikke på noen måte alarmerende.
Oftest er blodtrykket stigende til 90-100 i undertrykk, og kanskje 1-2+ på proteiner i urinen, før en mistenker at en har en svangerskapsforgiftning.Allikevel med de symptomene du beskriver, og kanskje noe i utvikling, hadde jeg tatt en telefon til fødeavdelingen og bare rådført meg med dem.
De sier helt sikkert fra, hvis du bør komme innom til en kontroll ;)

Lykke til!

Mvh jordmor Grethe
 
Hei!
De funnene du nevner fra sist kontroll er ikke på noen måte alarmerende.
Oftest er blodtrykket stigende til 90-100 i undertrykk, og kanskje 1-2+ på proteiner i urinen, før en mistenker at en har en svangerskapsforgiftning.Allikevel med de symptomene du beskriver, og kanskje noe i utvikling, hadde jeg tatt en telefon til fødeavdelingen og bare rådført meg med dem.
De sier helt sikkert fra, hvis du bør komme innom til en kontroll ;)

Lykke til!

Mvh jordmor Grethe
 
Back
Topp