Svangerskapsforgiftning?

Guest
Hei. 
jeg er 36 uker i morgen.
Er akkurat ferdig med å ta medisiner etter jeg var på kk og fikk påvist urinveisinfeksjon.
Nå er jeg fått voldsomme bekkenplager (over natten) og jeg er hoven i armer og bein. Jeg er og øm øverst i magen. føles ut som det er sårt, og jeg plages mest av det når jeg ler. 
Poden i magen har og vært mindre aktiv enn før, men jeg kjenner fremdeles at han romsterer litt der inne. (ligger i skråleie)
Jeg skal til jordmor på tirsdag, kan jeg vente til da, eller bør jeg løpe hysterisk avgårde i morgen?
 
Hei!
Det er forståelig at en blir urolig, når symptomer kommer brått på.
Bekkenplager har ingenting med svangerskapsforgiftning å gjøre, heldigvis :)Såsant blodtrykket har vært fint hele tiden, og du ikke har hatt proteiner i urinen ( kan også komme iforbindelse med en UVI ) så høres ikke dette ut til å være veldig prekært.
Skal du til jordmor på tirsdag; tror jeg du kan holde deg til den avtalen. Smerter under costalbuen/ribbeina, kan være et tegn på videreutvikling av en svangerskapsforgiftning, men da har du som regel både det høye blodtrykket og proteinene i urinen fra før.
Hvis du har noen tegn på at dette er i oppseiling, pleier alltid jordmor gi god info om hva du skal være ekstra obs på, og når du bør ta kontakt med sykehuset.

Lykke til!

Mvh jordmor Grethe
 
Hei!
Det er forståelig at en blir urolig, når symptomer kommer brått på.
Bekkenplager har ingenting med svangerskapsforgiftning å gjøre, heldigvis :)Såsant blodtrykket har vært fint hele tiden, og du ikke har hatt proteiner i urinen ( kan også komme iforbindelse med en UVI ) så høres ikke dette ut til å være veldig prekært.
Skal du til jordmor på tirsdag; tror jeg du kan holde deg til den avtalen. Smerter under costalbuen/ribbeina, kan være et tegn på videreutvikling av en svangerskapsforgiftning, men da har du som regel både det høye blodtrykket og proteinene i urinen fra før.
Hvis du har noen tegn på at dette er i oppseiling, pleier alltid jordmor gi god info om hva du skal være ekstra obs på, og når du bør ta kontakt med sykehuset.

Lykke til!

Mvh jordmor Grethe
 
Hei!
Det er helt forståelig at en blir redd når slike symptomer kommer brått på!
Bekkenplager har heldigvis ikke noe med svangerskapsforgiftning å gjøre! Hvis du ikke har hatt tendens til stigende BT eller proteiner i urinen i det siste, er det liten sjanse for at de økende ødemene skyldes en svangerskapsforgiftning. Smerter øverst i magen, kan skyldes noe så ufarlig som at livmora står på sitt høyeste og presser opp mot ribbeina.
Du kan helt sikkert vente med å gå til jordmor på tirsdag, også vil hun helt sikker gi deg god info om hva du evt bør være obs på videre, og når du bør ta kontakt med sykehuset!

Lykke til!

Mvh jordmor Grethe
 
Back
Topp