Svangerskapsforgiftning?

Meko

Flørter med forumet
Var hos legen i dag for å undersøke om jeg har bihulbetennelse siden jeg nå i 4 dager har hatt en veldig hodepine som er sentrert til panne og tinningene. Jeg hadde influense for noen uker siden så reget med at det er noe ettersleng av det.

Men når jeg gikk ut dører tror jeg legen er mer opptatt av om jeg har tendens til svangerskapsforgiftning istedenfor. Jeg leverte urinprøve og han reagerte litt på protein i urinen. Jeg hadde selvfølgelig ikke med meg svangerskapspapriene (siden jeg skulle undersøke bihulene) så han hadde ikke mange tidligere verdier å sammenligne med. Han tok også blodtrykk men fikk ikke vite hva det var. Ble litt satt ut og tenkte ikke så mye på det dær og da. Men etter at jeg kom hjem og selvfølgelig begynte å lese litt på nettet kjenner jeg at jeg er litt urolig. Skal tilbake på fredag morgen for ny urinkontroll så nå må jeg bare vente å se... håper det er bihulene!

Jeg å blir fulgt opp grunnet høyt blodtrykk, ødem i kroppen og hodepine, de er redd for at jeg kan ha begynnede sf. Bare pass på å få skikkelig oppfølging, og ikke stress :)

Huff da. Har bihulebetennelse og svangerskapsforgiftning samme symptomer? (jeg har  ihulebetennelse selv..)
Håper det er bra med deg da, lykke til!

Lailalala skrev:
Huff da. Har bihulebetennelse og svangerskapsforgiftning samme symptomer? (jeg har  ihulebetennelse selv..)
Håper det er bra med deg da, lykke til!

Ja, jeg tror at noe av symtomene er de samme. Hodepine er i hvert fall sentralt hos begge. Høy tblodtrykk, protein i urien og vannsamlinger i hender og føtter er deretter sympomer på sf som ikke er symtomer på bihulebetennelsen. Jeg tror legen min reagerte på protein i urinen så da ser det veldig ut som sf. Samtidig er min hodepine slik som minner om bihulebetennelse. Har veldig vondt i pannen og nakken og det er typisk bihule. Får vente til i morgen og se hva ny urinprøve og legebesøk sier, men det er så kjedelig å vente bare!

Tviler på at han bare hadde sendt deg hjem hvis BT hadde vært veldig høyt.. jeg vet ikke hvor lite/mye proteiner du hadde, men det er vanlig å ha litt...
det er mange som har hodepine, kvalme, ødemer og øyesymptomer ved svangerskapsforgiftning.. men bihulene? har jeg ikke hørt om..  

Jeg hadde svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap, men merket ikke noe til dette før i uke 37. Jeg fikk høyt blodtrykk og masse utslag i urinen pluss at jeg hadde ekstem hodeverk på siden og bak i hodet.

Det er jo ikke vanlig at det kommer til utløp nå så tidlig i svangerskapet, men om man får det nå så er det som regel dessverre av den litt mer alvorlige typen fikk jeg beskjed om av jm nå på tirsdag.

Men godt de følger opp med ny urinprøve fredag. Håper bare det er bihulene som plager deg.

Håper det bare er bihulene... Har vert plaget med ødemer og litt høgt bt i tidligere sv.skap. Det er ikke kjekt, men godt de følger nøye opp. Så må du jo ta det med ro og lytte til kroppen:)

Ja, da var det bihulene allikavel slik jeg trodde fra begynnelsen. Jeg var på ny legetime i dag og proteinet i urien var borte i tillegg til at blodtrykket ikke hadde gått noe opp. Jeg skal på enda en kontroll på onsdag men legen var veldig tydelig på at jeg ikke har svangeskapsforgiftning. SÅ DEILIG! Så for meg tre måneder i sofan og en samboer som måtte stille inn en USA-tur.

Back
Topp