svangerskapsforgiftning?

mariolau

Forelsket i forumet
hei jeg fikk dette tidlig sist,fikk ofte kontroll men ble lagt inn i uke 30 å fødte uke 36. 
er det noen som har hatt det å redd for å få det igjen?
får dere oppfølging? medisiner?

jeg får ekstra oppfølging og går på medisiner for å forebygge det, synes det er skummelt.

Jeg fikk det uke 23 sist svangerskap og har selfølgelig ikke lyst på gjentakelse av sånn minibaby. Men får mye oppfølging og har alt et blodtrykk som er litt høyt. Håper bare det går bra denne gangen og lykke til for deg og...

ja er livredd for å få det igjen. Vannskelig og si når jeg fikk det da bt steg jevnt, og i uke 37 ble jeg innlagt med høyt bt og startet på bt medisin. Jeg ble veldig dårlig og gutten ble forløst med ks i 39+0. Siden gutten min ble lite påvirket så får jeg ingen medisiner. Men skal inn til kontroll hver andre uke og kontroll på sykehuset fra uke 32.

Bt ser veldig fint ut denne gangen og er foreløpig opptemistisk.

huff ja det er ikke noe noen vil få tror jeg. har kjøpt meg blodtrykksmåler så jeg kan følge jevnt med selv.
skal ikke til jm før uke 24, men lurer på om jeg skal ringe å høre om jeg kan komme før.

Fikk aldri påvist SF sist, men det var mistanke om det, og hadde alle tegnene unntatt protein i urin... Har lånt mammas blodtrykksmåler denne gangen og måler blodtrykket ukentlig... Det er foreløpig lavere enn noen gang før, og kjenner det er godt å følge med. (145/108 når jeg ble igangsatt sist... Ca110/65 nå!) Skjønner at frykten for at man skal få SF er der, og håper dere får god oppfølging.

hva er symptomene på sv forgiftning?

Jadda26 skrev:
hva er symptomene på sv forgiftning?

vondt i hodet, kvalm, høgt blodtrykk, proteiner i urinen, vann i kroppen.  har sikkert glemt nåkke her, føler eg.

har jo alt det der...vet ikke med proteiner i urin da... og så har jeg hevelser i ene hånden med utslett/tørr irritert hud... kanskje jeg burde ta en liten visit til legen på mandag :p

bedre med en tur for masse enn en tur for lite!    heldigvis så trenger det ikke være sf sjøl om du har en del av tegnene, så håper du er blandt dei! :))

ms.bonita skrev:
bedre med en tur for masse enn en tur for lite!    heldigvis så trenger det ikke være sf sjøl om du har en del av tegnene, så håper du er blandt dei! :))

ja ingenting hadde vært bedre om jeg bare hadde litt uflaks med symptomer og ingen sf

Back
Topp