svangerskapsforgiftning

Man kan få økt blodtrykk,det synes på urinen,vondt i hode og man føler seg rett og slett i dårlig form.

ORIGINAL: Fherena

hvordan får man vite at man har det...eller hvordan merke det`?

Jordmor sendte meg til sykehuset pga for høyt blodtrykk. Gikk til kontroll hver dag i ca. halvannen uke. Etter hvert ble protein i urinen farlig høy. Ble lagt inn på sykehuset i ca 5 dager og fikk så kranglet meg til å dra hjem. Følte meg ikke syk og fikk ikke sove på sykehuset. Måtte innom sykehuset hver dag for måling av blodtrykk, blodprøver, proteinmålinger, ctg og urinoppsamling. Slitsomme greier!!!! Tilslutt sa legen at NÅ skal vi starte fødselen, de tok ingen sjanser. Fikk vite det kl. 11.00 samme da som Frida kom. Følte ikke at jeg var syk, men merket det etter fødselen at jeg virkelig hadde vært veldig syk. Hadde også litt smerter øverst i magen og litt flimring foran øynene. Tro meg at jeg var glad da jeg var ferdig. Du kan lese mer her: http://www.babyverden.no/templates/Article____476.aspx

høyt blodtrykk, du kan begynne å klø veldig mye og slikt...
De satte i gang fødselen min en uke før tiden fordi de var redde jeg hadde fått det.. dem fant ikke noe eggehvite i urinen min, men blodtrykket var høyt og jeg klødde mye overalt...

Back
Topp