svangerskapsforgiftning

Annicken

Forumet er livet
er såååååååååå redd nå, alt er greit foreløpig , mne har unormalt mye vann i kroppen, og må passe på. går ikke hevelsen ned, så må jeg tilbake på sjekk av urin og blod trykk...

blir jeg satt i gang om det er det som skjer, eller hva skjer da?? noen som vet ??? - om man blir svangerskapsforgiftet altså

ORIGINAL: MiaC

Aner ikke! sender deg mange klemmer og håper alt går bra [:)]

takk =)  er bare så veldig nyskjerrig, for jeg hater å ikke vite, da blir jeg enda mer bekymret

Du blir kanskje lagt inn til observasjon, men de prøver å behode barnet i magen så lenge som mulig, men hvis det plutselig blir værre er det keisersnitt. Men krysse fingrene for at det ikke er svangerskapsforgiftning

Jeg hadde SF. Du blir fulgt godt opp, jeg gikk til kontroll på sykehuset 2 ganger i uka i over en måned, før Maja ble tatt med keisersnitt. Men det var fordi en vekstberegning viste at hun var altfor liten utfra alder.

Så sleng beina dine opp på bordet og slapp mest mulig av. Du blir fulgt godt opp ved mistanke om SF. Prøv å ikke stresse, la samboer/mann ta seg av husarbeid og bare kos deg som rugekasse. Det er den beste medisinen. Mest sannsynlig går du helt til termin.

Bare vær litt ekstra obs på symptomer på SF, og er du usikker, prat med legen din eller ring sykehuset. SF er noe de tar alvorlig. Jeg gikk til oppfølging på Ullevål, og jeg er strålende fornøyd med de!  

jeg hadde sv.forgiftning og ungen ble tatt med ks i uke 36,før dette ble jeg fulgt nøye opp,de passer godt på deg[:)]
og når de har misstanke om noe sånn,passer de ekstra godt på!!!så du er nok i trygge hender.
det du må være obs på er,feks:
-hodepine,sentrert midt fremme i pannen
-akutt kvalme
-akutt svimmel
-mer hevelser
-og så ser de etter eggehvite i urinen og urinen må ofte dyrkes for å følge med på utviklingen.

dette går så bra[:)]

tuuuuuuuuuuuuuuuusen takk alle sammen =)   dere er bestest  =)  er så glad i alle jentene her i bv =)  avhengig jaaaaaaaaaaaaaah =)

Back
Topp