Svangerskapsdiabetes

Silje28

Forelsket i forumet
Noen som har hatt/har det? Jeg lurer på om kanskje jeg har det, men finner ikke ut hva en skal se etter....Kan noen hjelpe?

toalette kunne jeg vel bodd på til tider, men det har vel noe med at livmoren presser litt på blæra også. jeg er skjelven og uvel om det går mer enn 3 timer mellom hver gang jeg spiser. Det er ikke alltid jeg er sulten, men må bare ha noe å spise...

Jeg er konstant svimmel og går myyye på do... Men har ikke fått vite svarene på prøvene enda.. 

Lukter det søtlig når du tisser kan det bety at du har sukker i urinen, som kan være et tegn på svangerskapsdiabetes.
Hyppig vannlating er jo normalt for dette stadiet i graviditeten, så det trenger ikke bety noe selv om det ofte er et symptom på diabetes.

Men dra til legen, så får du testet blodsukkeret. Da er det best å møte fastende fra kvelden før.

Hvis legen synes det er nødvendig kan du få henvisning til å få tatt en glukosebelastningsprøve for å se hvor godt insulinet ditt virker. Da møter man fastende, tar blodprøve, drikker sukkervann, og tar så ny blodprøve etter et par timer.

Hmm.... kanskje jeg også burde være litt obs og sjekke ut. Lukter sånn sukret honnikorn av urinen iblant. Og jeg blir skikkelig skjelven og svimmel og føler jeg har gelè i beina og armene når jeg ikke har spist på en stund. Løper jo mye på do, men har ikke reagert på at jeg er mer tørst egentlig.

Back
Topp