Svangerskapsdiabetes

x1x*mammantilprinsene*

Forumet er livet
Var hos legen igår og sukkeret i urinen lå på 6(eller L3 som det står i papirene)..
Flere sier jeg burde fått mer oppfølging av det, men tror legen min mener jeg skal vente til neste kontroll(jm den 31 mars)..

LEgen sa jeg må ikke spise for mye med sukker i...MEN det er lettere sagt enn gjort..er helt snopesyk nå jeg:S
MÅ ha noe søtt!!

Hva er kjennetegnene til sv.diabetes?
Og hva skjer om man ikke finner det ut i god tid og får behandling?
og hvordan er behandlingen?

[:)]

[8|] huff da...

Sf målet er på 29 nå..Er i uke 26...
Er veldig tørst ja..men det har jeg vel alltids vært[8|]

Men hva skal jeg gjøre da? vente til jeg skal til jm?

ORIGINAL: *BjørnarSinMamma*

[8|] huff da...

Ville ringt legekontoret og avtalt en glukosebelastning..
så er det vertfall gjort...

jeg syntes du skulle fått tatt en glukosebelastning jeg så du slapp å tenke på dette om det ikke er noe..

ORIGINAL: stineja

[8|] huff da...

Jeg var også veldig tørst og har alltid vært det, så det i seg selv var ikke et tegn hos meg..

Har du hatt glukosebelastning? Sånn drikke 3dl sukkervann, og vente i to timer på resultat osv?

Er usikker på om du skal vente på det til jordmoren din, du kan evnt ringe å høre med henne. Det høres ut på meg som at du kanskje skulle ringt legekontoret å bestilt en glukosebelastning? For når de oppdaget min sv.dia så hadde jeg ikke tegn i urinen, siden de oppdaget det så tidlig. Det tar litt tid å utvikle såpass at det kommer sukker i urinen, derfor, siden du har det ville det kanskje vært lurt?

Hvis du velger å vente ville jeg nok kuttet ut alt søtt, bytta over til lightbrus, funlight saft og spise grønnsaker som snacks..

ja jeg tror jeg får gjøre det. men jeg syns det er litt rart at legen min ikke sa noe ang det da[8|]

Huff, godt sambo kjøper pepsimax på butikken, men kanskje ikke så bra at han kjøper litt smågodt til meg?[8D]

ORIGINAL: adelia

jeg syntes du skulle fått tatt en glukosebelastning jeg så du slapp å tenke på dette om det ikke er noe..

men burde ikke legen anbefalt dette da?

Ja egentlig. Og uansett så er det eneste jordmoren din kan gjøre å be deg om å ta glukosebelastning .. :)

MEN, hvis du nå skulle ha det, så blir du sendt til ernæringsfysiolog som lærer deg ltit om hvordan du setter sammen måltidene for at blodsukkeret ikke skal stige for høyt osv, det er veldig lærerikt, også til etter graviditeten :)

okei=)

men trodde jeg måtte gå gjennom legen min for å få tatt slik test?

Ja egentlig. Og uansett så er det eneste jordmoren din kan gjøre å be deg om å ta glukosebelastning .. :)

MEN, hvis du nå skulle ha det, så blir du sendt til ernæringsfysiolog som lærer deg ltit om hvordan du setter sammen måltidene for at blodsukkeret ikke skal stige for høyt osv, det er veldig lærerikt, også til etter graviditeten :)

okei=)

Eg måtte inn til legen etter testen for å få resultatet, men då setter dei deg berre opp på en time og så får du beskjed om når testen skal starte..
Ring legekontoret i mårra og be om en test..[:)]

ORIGINAL: vilbli3*skalbli3

okei=)

Eg måtte inn til legen etter testen for å få resultatet, men då setter dei deg berre opp på en time og så får du beskjed om når testen skal starte..
Ring legekontoret i mårra og be om en test..[:)]

okai:) då jær eg d:) men kan au stikka innom jm kom eg på. ska på hs med B imårå, så kan gå innom jm og;:)

Back
Topp