Svangerskapsdiabetes

Jeg fikk vite da jeg var innlagt med lungebetennelse at blodsukker var målt til 11,1. Tilfeldig måling, men har jo spist minimalt i mange uker pga sykdom :sorry: så nå må jeg vel ta denne glukosebelastningen likevel. Har ikke hatt sv.dia de to andre svangerskapene. Er det med en slik måling gitt at jeg har svangerskapsdiabetes?
Sykdom og medisiner påvirker slike målinger, så det er ikke helt sikker du har utviklet sv.dia. Krysser fingrene for deg!!

Jeg fikk vite da jeg var innlagt med lungebetennelse at blodsukker var målt til 11,1. Tilfeldig måling, men har jo spist minimalt i mange uker pga sykdom :sorry: så nå må jeg vel ta denne glukosebelastningen likevel. Har ikke hatt sv.dia de to andre svangerskapene. Er det med en slik måling gitt at jeg har svangerskapsdiabetes?
Tok du glukosebelastning denne gang? Og tok de stikk i fingeren, og kontrollmåling? Kroppen kan gi forhøyet blodsukker midlertidig pga stressresponsen i kroppen ved sykdom.

Da vannet gikk og jeg ble lagt inn på sykehuset så fikk jeg målinger på 10,11 og 12 i noen dager og jeg hadde ikke spist noe som tilsa disse målingene. diabetessykepleier sa det nok skyldtes stress. Nå har jo jeg sv. diabetes men det sier hvor mye stress kan påvirke blodsukkeret. Du får jo fort svar på glukosebelastningstesten. håper du slipper unna å ha det :Heartpink

Tok du glukosebelastning denne gang? Og tok de stikk i fingeren, og kontrollmåling? Kroppen kan gi forhøyet blodsukker midlertidig pga stressresponsen i kroppen ved sykdom.
Har ikke tatt glukosebelastning denne gang. Men ser jo at det blir nødvendig nå for å finne ut av det.

Reagerte ikke de på sykehuset på målingen? Håper du slipper unna sv.diabetes❤️
Jo det var derfor legen tok det opp ved utskillelse da resultatet på siste blodprøver var klar. Siden jeg ble skrevet ut er det naturlig å ta det hos fastlege. Har skrevet melding til fastlegekontoret, så får se når jeg kan komme der

Jo det var derfor legen tok det opp ved utskillelse da resultatet på siste blodprøver var klar. Siden jeg ble skrevet ut er det naturlig å ta det hos fastlege. Har skrevet melding til fastlegekontoret, så får se når jeg kan komme der
Hvordan går det med deg?❤️

Må ta glukosebelastning neste uke. Er helt nedslått av denne lungebetennelsen, enda forlenget kur går mot slutten :sorry: for å ta glukosebelastning må man ha normalt matinntak og aktivitet, noen jeg langt i fra har nå. Så får vi se hvordan formen er neste uke:smiley-angelic001
Huff.. det er helt grusomt med sykdom når man er gravido_O Håper formen din kommer seg❤️

Ja det er forferdelig :sad015 er en som tåler en støyt vil jeg tørre å påstå. Men har vært syk i fire uker nå, og kjenner kroppen (og hode) er så slitent:Heartred
Kan ikke tenke meg hvor tungt det er.. vært syk i 3 dager og det var mer enn nok:bag: Heldigvis kommer det nå og ikke rett rundt fødsel❤️

Kan ikke tenke meg hvor tungt det er.. vært syk i 3 dager og det var mer enn nok:bag: Heldigvis kommer det nå og ikke rett rundt fødsel❤️
Ja det var akkurat det jeg også tenkte. Tør ikke tenke på hvordan jeg skulle født i denne tilstanden :arghh: jeg håper og tror jeg skal komme meg tålig greit til termin

Back
Topp